Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 18 EersteEerste ... 61415161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 175

Discussie: Bax shop failliet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Moeten we Eigenhuijsen dan niet vergeten? Heb daar her en der vervelende dingen over gehoord, maar zelf nooit meegemaakt.
    Heb er ooit wat opname spul gekocht en heb daar goeie herinneringen aan.
    Beter vergeten idd. Bestaat niet meer. Laatste jaren vooral (online) bezig in het low budget segment.
    Altijd gelachen om de "verbouwingsopruimingen", werd het interieur en de toonbank weer even van plaats omgehusseld, tegelijkertijd werd het aanbod steeds minder en van lager niveau.
    Er gaan idd vele verhalen rond omtrent EIG.
    (oud-)forumlid Vulvasonic kocht daar ooit een US Fender MN Sierra 2-tone burst ash Dan Smith Strat, prachtding, maar hij heeft altijd twijfels gehad of de body wel origineel was.
    Ik heb daar zelf ook goede herinneringen aan en in de loop van de jaren 1990-2010 een leuk bedrag naartoe gebracht, een slordige 10-12k. Ik was altijd tevreden over de deals en de service.

Wat me wel echt tegen stond was het bijdehante duo Hans en Jacques Eigenhuijsen. Waren vooral druk met lollig proberen te wezen. Heb ooit 30 min staan wachten om een setje snaren te kopen terwijl Oki en Doki rustig ieder druk bezig waren tegen de overige 2 aanwezige klanten te ouwehoeren.
    Wachttijden van een Oost-Duitse apotheek, maar dan met continu gelach. Maakte het dubbel zo lang.
    En, dat ondanks hun claim alles op voorraad te hebben, best vaak iets toch besteld moest worden.
    En voor hun "technische" dienst of reparatievaardigheden, look elsewhere.

Ik lees trouwens her en der dat Meibergen hier niet hoog staat aangeschreven.
    Ik ben er nooit geweest, maar heb wel daar online 3x iets naar tevredenheid voor de goedkoopste prijs besteld.
    Enlighten me.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 14 mei 2025 om 12:21

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    (oud-)forumlid Vulvasonic kocht daar ooit een US Fender MN Sierra 2-tone burst ash Dan Smith Strat, prachtding, maar hij heeft altijd twijfels gehad of de body wel origineel was.
    Ik heb al 's tegen hem gezegd, die DS kan je niet verwarren met de jaren ervoor of erna en het Sienna burst hangt daarmee samen, pas eind 90 of zo kwam dat Sienna weer terug maar dan nog heeft die body zoveel unieke features dat die er makkelijk van te onderscheiden is.
    Ik ben, net zoals Vulv, grote fan van de DS.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 mei 2025 om 14:25

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik lees trouwens her en der dat Meibergen hier niet hoog staat aangeschreven.
    Ik ben er nooit geweest, maar heb wel daar online 3x iets naar tevredenheid voor de goedkoopste prijs besteld.
    Enlighten me.
    Als je naar Meibergen gaat met het idee van alles uitgebreid uit te proberen, dan kan je beter wegblijven. Ze pretenderen dan ook dat je voor uitgebreid testen je beter iets bij een dozenschuiver kan bestellen, thuis proberen, daarna terugsturen en dan bij Meibergen bestellen. Alle teksten die bij hen op de deur staan nodigen inderdaad niet uit tot een bezoek. Maar als je van tevoren even belt dat je interesse hebt in een bepaald product en je het even wil testen, ben je gewoon welkom en wordt zelfs een kop koffie aangeboden. Service is ook prima in orde. Heb door de jaren heen diverse spulletjes bij ze gekocht, eerlijk is eerlijk, omdat ze daar het goedkoopst waren.

Senior Member

Standaard Bax shop failliet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik koop eigenlijk al jaren (decennia denk ik online). Waarom op een gammel krukje zitten op een matig tot slecht tot compleet niet afgestelde gitaar spelen op niet je eigen amp (modeller)? Ik ben check de reviews, op punten die ik belangrijk vind, en bestel de gitaar. Dan een setups, en bijna altijd de (brug) pickup(s) verwisselen. Klaar.
    Tja, ik weet het niet. Soms wel, soms niet. Ik heb 18 jaar geleden een hele rits tele’s getest, en ondanks (veelal) gelijke specs waren het allemaal verschillende gitaren. Ik ben blij dat ik toen wel de tijd heb genomen om het juiste type te zoeken. Was nog bij Feedback in Rotterdam volgens mij. Uiteindelijk dat type gekocht bij NL muziek in Almere.

Mijn Gretsch heb ik dan weer wel online besteld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    ......bij NL muziek in Almere.
    Nederland Muziek was best ’n leuke zaak vond ik. Volgens mij door Max Guitar opgekocht en weg gesaneerd.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Nederland Muziek zat eerst in Amsterdam (en Den Haag?)
    die hadden advertenties in OOR met lange lijsten met 2e hands gitaren, net zoals Soren trouwens
    ik kan daar nog wel een leuke anekdote over vertellen maar who cares, oude doos

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nederland Muziek zat eerst in Amsterdam (en Den Haag?)
    die hadden advertenties in OOR met lange lijsten met 2e hands gitaren, net zoals Soren trouwens
    ik kan daar nog wel een leuke anekdote over vertellen maar who cares, oude doos
    Ik zou zeggen laat maar komen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Nederland Muziek was best ’n leuke zaak vond ik. Volgens mij door Max Guitar opgekocht en weg gesaneerd.
    Ja, was een hele leuke winkel. Daar hebben we ooit nog eens een Gitaarnet meeting gehad.

De winkel die het meest aan mij heeft verdiend was Big One in Zwolle. Erg leuke kleine winkel. Maar die is al wel 20 jaar weg denk ik. Tegenwoordig ga ik naar Souman in Wezep of de Guitar Store in Apeldoorn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De winkel die het meest aan mij heeft verdiend was Big One in Zwolle. Erg leuke kleine winkel. Maar die is al wel 20 jaar weg denk ik. Tegenwoordig ga ik naar Souman in Wezep of de Guitar Store in Apeldoorn.
    Kleine winkel? Dan refereer je waarschijnlijk aan hun laatste locatie, midden in de stad, aan de gracht. Daarvoor zaten ze in een behoorlijk groot pand, langs het spoor naar Kampen. Heb hier ook veel gulden's en euro's besteed, daarentegen ook veel in kunnen ruilen, vaak tegen erg goede prijzen (bijv. een Peavey Destiny Custom voor fl. 900,- gekocht bij Ronald Suiker in Den Haag, anderhalf jaar later ingeruild bij Big One waar ik er fl. 1800,- voor kreeg).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Ik zou zeggen laat maar komen.
    Op een bepaalde leeftijd wordt een anekdote sentimenteel geleuter hoe leuk en educatief ook,
    maar misschien is een lijstje uit de oude doos wel geinig,

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten