Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
    Senior Member

Standaard

Ik had destijds voor ieder preset in mijn mfx een goede preamp sound geprogrammeerd. In geval van nood kon ik die dan binnen een minuut aan de presets toevoegen. Ik had sowieso al twee eindversterkers bij mij met een stereo cab dus dat risico was klein.

Daarvoor ooit eens problemen met mijn Dynacord Reference 1000 combo gehad. Ik kreeg van de muziekzaak (een Duitse voor de huilstruiken hier) en splinternieuw ENGL combo mee. Ik verbaasde mmij zowel over het lage gewicht als de goede sound, maar na de eerste set gaf hij de geest...... sad

Tegenwoordig is dat veel gemakkelijker op te lossen met die eindtrappen in pedaalvorm voor wèhnâg.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat het daarnaast ook nog uitmaakt in wat voor band je speelt. Als je een coverband bent die voor 5000 piek op een bruiloft staat te spelen, kunnen ze het vast wel waarderen wanneer je een backup hebt. Als je een eigenwerk bandje bent wat voor 100 piek een 45 minuten setje in een kroegje staat te doen samen met nog wat andere bands die avond, dan zal het allemaal wat minder kritisch zijn.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik denk dat het daarnaast ook nog uitmaakt in wat voor band je speelt. Als je een coverband bent die voor 5000 piek op een bruiloft staat te spelen, kunnen ze het vast wel waarderen wanneer je een backup hebt. Als je een eigenwerk bandje bent wat voor 100 piek een 45 minuten setje in een kroegje staat te doen samen met nog wat andere bands die avond, dan zal het allemaal wat minder kritisch zijn.
    Daar valt nog wel wat op af te dingen. Als je als leadgitarist veel van de natuurlijke overdrive op je amp gebruik maakt, en je moet dan zonder dat je overdrive- of scheurpedaal hebt insteken op de PA, dan heb je wel degelijk een probleem.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Daar valt nog wel wat op af te dingen. Als je als leadgitarist veel van de natuurlijke overdrive op je amp gebruik maakt, en je moet dan zonder dat je overdrive- of scheurpedaal hebt insteken op de PA, dan heb je wel degelijk een probleem.
    Ik bedoel meer te zeggen dat in de kroeg met andere bandjes er vaak nog wel een gitarist is de zijn amp beschikbaar wilt stellen. En anders in het allerslechtste geval hebben ze een band uitval en spelen andere bands iets langer. Als je avondvullend programma bent op een bruiloft is een banduitval wat vervelend.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Als je een coverband bent die voor 5000 piek op een bruiloft staat te spelen, kunnen ze het vast wel waarderen wanneer je een backup hebt. Als je een eigenwerk bandje bent wat voor 100 piek een 45 minuten setje in een kroegje staat te doen samen met nog wat andere bands die avond, dan zal het allemaal wat minder kritisch zijn.
    Laten we het erop houden dan wij een mix van beide zijn

Senior Member

Standaard

Bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk heeft dat cheap ass joyo pedaal ons optreden gered. Ik denk er aan om ipv een extra versterker een soort van monitor aan te schaffen voor noodgevallen. Ik heb nu die van onze zanger moeten lenen met als gevolg dat alle zang over de andere monitor moet…(we hebben er maar 2).
    Bv die Harley Benton FRFR. Daar kan de joyo rechtstreeks op en dan een lijntje naar de mengtafel. Of mss gaat wel hard genoeg dat een lijntje naar de mengtafel niet nodig is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb het eens met onze geluidsman over gehad, en die vroeg me wat ik denk dat er gebeurt als zijn mengtafel (die net zo digitaal is) ermee stopt, dus dat motiveerde ook niet echt om er iets mee te doen.
    Done that, been there... open lucht optreden, met een muziekkoepel als podium. Mengtafel stond niet overdekt op het gras. Regenbuitje, en kortsluiting in het stekkerblok.

Op het podium wel stroom. Toen heb ik alles over mijn buizenversterker gespeeld, ook akoestisch, en de zang over mijn AER compact 60. Met een zang gitaarduo is dat nog te doen.

Met een band ook wel eens een stroomstoring meegemaakt. Gaan ineens alleen de drums, blazers en zang door Dan kun je verder niets meer, tenzij je een akoestische gitaar bij je hebt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten