Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
    Senior Member

Standaard JC's Mad Dogs & Englishmen Experience live 7-12-'24

Honky Tonk Women en intro zoals (ongeveer) op het album uit 1970 van Joe Cocker.
    We proberen dit album zo'n beetje te brengen zoals het toentertijd ging. Compleet met intro en aankondiging
    Dit is een groep muzikanten van 16 man/vrouw waarmee we nu iets meer dan een jaar bezig zijn. Een leuke groep mensen mag ik wel zeggen. We proberen de muziek van de originele opnames te "vangen" zonder het meteen 100% te kopiëren wat sowieso een onmogelijk taak is.
    Wat trouwens een probleem is, is het feit dat je met zo'n grote groep muzikanten het een serieuze opgave is om alles zo te positioneren dat je elkaar zowel letterlijk als soundwise niet in de weg zit! ik zelf zit opgesloten achter de pianist en de percussionist en in mijn rechteroor zitten de blazers te toeteren
    Had ik maar een blues-trio moeten beginnen

Anyway, hopelijk vinden jullie het wat. Overigens opgenomen en gemixt met 24 sporen door de drummer (Lucas Vroemen) en vanuit meerdere camera standpunten gefilmd. De bedoeling is om een soort van compilatie film te maken ter promotie.

Senior Member

Standaard

lekker, goeie stem ook! Komt dicht in de buurt.

Senior Member

Standaard

Ja, klinkt goed, daar is helemaal niks mis mee! Plezier spat er zo te zien vanaf!
    Dát zouden meer mensen moeten doen....
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Zit ook weer zo'n tribute wedstrijd aan te komen.

Senior Member

Standaard

Thanx boys
    Erik, zo vlak na Phil B lijkt me dat niet zo'n toevoeging voor dat programma. Daarnaast spelen wij alleen nummers van dat album, net zolang als er behoefte aan is en/of wij er lol aan hebben. Het idee met dit project (zo als het er nu naar uitziet) is dat voordat het "klaar" is verder te gaan als 70's tribute blues/soul/rock zonder te richten op 1 artiest maar in de brede zin van het woord. Plannen genoeg maar nog niet echte concrete dingen. Wat hier wél uit voortgekomen is, is dat we met 5 muzikanten uit deze band (mij incluis) naast dit project ook nog een blues-rock band zijn begonnen. 16 januari is de eerste repetitie. We gaan het zien....zin in in, in ieder geval

Senior Member

Standaard

Oh oké, ik heb dat niet zo erg in de gaten gehouden en moest Phil B dus ook opzoeken. Nee, dat werkt dan misschien niet.

Senior Member

Standaard

Effe vraagje off topic: Pasqual, hoe pakken jullie dat aan met zo’n club mensen? Zo te horen spelen jullie niet met het natte vingerwerk, dus ik ga uit van arrangementen: wie maken dat, wie bepaalt hoe en wat, kortom, hoe komen jullie tot resultaat?
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Effe vraagje off topic: Pasqual, hoe pakken jullie dat aan met zo’n club mensen? Zo te horen spelen jullie niet met het natte vingerwerk, dus ik ga uit van arrangementen: wie maken dat, wie bepaalt hoe en wat, kortom, hoe komen jullie tot resultaat?
    Echt van arrangementen kun je niet spreken, behalve dat de blazers zich onderling wel voorzien van hun "arrangementen". We zijn vorig jaar oktober ('23) begonnen met repeteren nadat 3 initiatiefnemers met veel bevriende muzikanten een lijst hebben gemaakt van in hun ogen geschikte muzikanten en die eigenlijk bijelkaar hebben gezet met wat zij voor ogen hadden. Onderweg zijn er een aantal afgehaakt en ook weer bijgekomen. Anyway, we hebben per repetitie van te voren een aantal nummers afgesproken om thuis te repeteren en dan komt de uitwisseling via groepsapp vanzelf op gang betreffende knelpunten en onduidelijke akkoordenprogressies! Sommige nummers zijn getransponeerd vanwege de hoogte, andere nummers zijn uitgebreidt met solo's. De dames van het achtergrond koor hebben heel veel samen thuis geoefend met zangcoach want het slecht jezelf kunnen horen tijdens repetities was wel een dingetje. Dit heeft écht geholpen om alles zuiver te krijgen. Dit alles is eigenlijk niet vooraf bepaald maar in de loop van de repetities aangepakt en vooral door Rob (de Joe Cocker van dienst) geleid, die dat overigens prima doet! Verder hebben we veel ondersteuning van de drie initiatiefnemers die veel praktische zaken regelen zoals de repetities, optredens en financiën. Hoewel van dat laatste je niet teveel van moet voorstellen. Het is vooralsnog vooral kostendekkend en we kunnen promotiemiddelen bekostigen.
    Laatst gewijzigd door pasqual; 31 december 2024 om 16:41

Senior Member

Standaard

Grooved wel.
    Bij de opening moest ik aan Rowwen Hèze denken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Echt van arrangementen kun je niet spreken, behalve dat de blazers zich onderling wel voorzien van hun "arrangementen". We zijn vorig jaar oktober ('23) begonnen met repeteren nadat 3 initiatiefnemers met veel bevriende muzikanten een lijst hebben gemaakt van in hun ogen geschikte muzikanten en die eigenlijk bijelkaar hebben gezet met wat zij voor ogen hadden. Onderweg zijn er een aantal afgehaakt en ook weer bijgekomen. Anyway, we hebben per repetitie van te voren een aantal nummers afgesproken om thuis te repeteren en dan komt de uitwisseling via groepsapp vanzelf op gang betreffende knelpunten en onduidelijke akkoordenprogressies! Sommige nummers zijn getransponeerd vanwege de hoogte, andere nummers zijn uitgebreidt met solo's. De dames van het achtergrond koor hebben heel veel samen thuis geoefend met zangcoach want het slecht jezelf kunnen horen tijdens repetities was wel een dingetje. Dit heeft écht geholpen om alles zuiver te krijgen. Dit alles is eigenlijk niet vooraf bepaald maar in de loop van de repetities aangepakt en vooral door Rob (de Joe Cocker van dienst) geleid, die dat overigens prima doet! Verder hebben we veel ondersteuning van de drie initiatiefnemers die veel praktische zaken regelen zoals de repetities, optredens en financiën. Hoewel van dat laatste je niet teveel van moet voorstellen. Het is vooralsnog vooral kostendekkend en we kunnen promotiemiddelen bekostigen.
    Dat maakt het ook zo leuk; het concept ligt vast, en daar doe je aan mee of niet, en verder zorg je ervoor dat je je partij kent, geen discussies, geen gesodemieter, heerlijk lijkt me.

Denk ik
    Gaaf!
    Van Kooten & De Bie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten