Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Standaard Rack is back (Soldano ;-)

Rack is blijkbaar weer in. Althans volgens de legendarische versterkerbouwer Mike Soldano en rack goeroe Bob Bradshaw ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=9X_sX59dREM

Rack gear:

De X88 preamp met IR en power amp simulatie: https://www.soldano.com/products/cla...6BnAAva8CXV6R_

en

de SLO100 rackversie: https://www.soldano.com/products/cla...s/slo-100-rack
    Laatst gewijzigd door tnijland; 17 november 2024 om 17:41

Senior Member

Standaard

Fraaie apparaten weer! Goed te betalen ook voor de gemiddelde gitarist.

Senior Member

Standaard

Maar dan heb jij ook wel wat met die prachtige Soldano spullen!

Senior Member

Standaard

Jááááá, 't kost wat, maar daar betaal je dan ook voor!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Jááááá, 't kost wat, maar daar betaal je dan ook voor!
    Hoe komt het toch dat we niet voor zeer goede kwaliteit willen betalen. Je koopt zo iets als pro, of als erg enthousiaste gitarist……

Senior Member

Standaard

Ik snap inderdaad wel dat de rack amps weer terug gaan komen. Zeker met een goede IR poweramp/speaker sim.
    Steeds meer gitaristen gaan overschakelen op digitaal, preamp en direct naar de tafel. Dan is een rack best handig, preamp erin, eventueel een fx unit erbij, je IEM erin, eventueel van de andere gitarist en van de bassist ook alles erin. 1 rack op het podium en klaar.

Wij doen met onze motley crue tribute al een soort gelijk iets, alleen loop ik nog te kutten met een pedalboard, een los buizenbakkie en een torpedo captor x omdat ik nog zo een idiote conservatieve gitarist ben.

Wat betreft prijs, tjah... Ik denk dat je dit soort prijzen toch wel betaald bij spul wat niet in azië gemaakt wordt. Andere betalen 300 euro voor een "boutique tube screamer kopie".
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Hoe komt het toch dat we niet voor zeer goede kwaliteit willen betalen. Je koopt zo iets als pro, of als erg enthousiaste gitarist……
    Het gros van de dure spullen wordt echt niet door profs gekocht. Daar zouden de fabrikanten de schoorsteen niet van kunnen laten roken. Van al die Murphy Labs meubels met snaren, dikke buizen tops, etc. Even op Thomann.de gekeken en de populairste buizen tops zijn de Mesa Boogie Dual Rectifier à 3.390 EUR en de JP-2C van 4.559 EUR. Zouden die echt allemaal naar pro's gaan of zelfs maar de helft? Je ziet geregels peperdure spullen te koop staan, die nog nooit de deur uit zijn geweest.
    Ik zag ook nog een filmpje van een schattige Engelse gitaarbouwer, die een basisprijs van 36.000 USD heeft en er eentje aflevert in Florida bij exact het type dat zoiets aanschaft.

Filmpje!!! (vanaf 50:40 is ze in Florida, hoor je de gitaar en ontmoet je de koper en zijn vrouw)

Senior Member

Standaard

Tja er zijn er genoeg die investeren in instrumenten. Maar dan heb je het inderdaad over mensen die een aanstormend talent zien in gitaarbouw (in deze Daisy tempest) of mensen die investeren in vintage gitaren. Ze kunnen niet spelen, maar ze moeten hun centen omzetten in materiaal omdat anders de belasting er mee vandoor gaat.

Maar ik denk ook niet dat dit het publiek is wat een soldano preamp gaat kopen. Ik denk dat het toch echt de semi pro gitarist is die er het podium mee op gaat. Die wellicht via een endorsement deal nog een beetje korting kan krijgen. En de amp uiteindelijk via de 2e hands markt bij de slaapkamergitarist terecht komt.

Ik zou het zelf nooit betalen voor een amp of een gitaar, maar sommige mensen zijn wel bereid om dat te spenderen, dat is hobby toch?
    De ene rijdt in een afgetrapte nissan micra en is tevreden en de ander wil kosten wat het kost een audi A8 onder zijn reet. Verschil moet er wezen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik wil best voor zeer goede kwaliteit betalen, maar het moet ook wel je smaak zijn. Laat Soldano nou juist niet mijn smaak zijn. En wat is de definitie van "zeer goede kwaliteit"?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik wil best voor zeer goede kwaliteit betalen, maar het moet ook wel je smaak zijn. Laat Soldano nou juist niet mijn smaak zijn. En wat is de definitie van "zeer goede kwaliteit"?
    Ik denk dat goede kwaliteit ook een beetje subjectief is, maar in dit geval van Soldano is het een stuk van erg geliefd bij velen en onmiskenbare bouwkwaliteit. Het is erg doordacht en mooi uitgevoerd vind ik dan…….

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten