Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Kom nou toch mannen. Misschien was ik niet helder genoeg maar een hoop van de versterkerreparateurs, zeker op Amerikaanse versterker fora en groepen , presenteren zich als absolute autoriteit en schermen dolgraag met hun decennia-lange CV, staan in rij klaar om het werk van anderen vean (negatieve) commentaar te voorzien en beoordelen de kwaliteit van een versterker op basis van het gemak waarmee het ding te servicen is. Niet bepaald de hobby-Bobs die in hun avonduren ook wel eens aan een versterkertje klooien en zichzelf tot bedrijf verklaren nadat ze een Ceriatone kitje in elkaar hebben geklust. Als je een een beetje een ervaren elektrotechnicus bent moet een gitaarversterker, ook eentje met veel schakelmogelijkheden, geen opgave zijn omdat het een "moeilijk" circuit is.

Daarna is er maar 1 reden om niet aan een moderne Mesa te beginnen en dat is omdat de tijd niet opweegt tegen de verdiensten. Als dat je motivatie is, zeg dat dan zo en verschuil je niet achter "moelluk" of "slecht ontworpen".
    Dirk Hendrik,
    Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat. Een Mesa is niet moeilijk maar je bent wel meer tijd kwijt in verhouding tot een P2P (waar je direct overal bij kan). Ik ze wel eens mee gemaakt dat ze liepen te piepen als je meer kosten in rekening moest brengen vanwege in/uitbouwen i.t.t. de Fenders.

Voor de rest... tja er gebeurt inderdaad weinig op het forum. Wel jammer.
    Nico

Senior Member

Standaard

Fappant om te zien hoe DML van compleet amp freak naar compleet modeller freak nu weer terug naar compleet amp freak slaat.

Anyway, ehm, TX-2301-A mod anyone??

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Fappant om te zien hoe DML van compleet amp freak naar compleet modeller freak nu weer terug naar compleet amp freak slaat.

Anyway, ehm, TX-2301-A mod anyone??
    Je doet het extremer voorkomen dan het daadwerkelijk is. Ben nooit, maar dan ook echt nooit resoluut tegen of voor amps dan/ wel modelers geweest. En da’s nu ook nog zo.
    Wat ook nooit veranderd is, is dat ik verkoop wat ik niet gebruik.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Je doet het extremer voorkomen dan het daadwerkelijk is. Ben nooit, maar dan ook echt nooit resoluut tegen of voor amps dan/ wel modelers geweest. En da’s nu ook nog zo.
    Ik denk dat het beide zo zijn charmes heeft, al heb ik live nooit zelfs maar een IR gebruikt. Ik ben wel een keer voor nood tijdens een optreden op de versterker geluiden van m'n GX700 overgestapt, nadat m'n buizen preamp het begeven had. Maar zo'n multieffects valt niet onder modelling toch?

Thuis speel ik tegenwoordig altijd via de computer op Bias 2 bijvoorbeeld.

Senior Member

Standaard

Oh ik heb t gewoon een beetje dik aa gezet hoor. Ook nergens gezegd dat je ergens tegen zou zijn geweest

Senior Member

Standaard

Ben het helemaal eens met Nico. Niks moeilijk aan een mesa maar vaak lastig bij te komen omdat een print met draadbruggen er overheen niet even te kantelen is. Duidelijke schema's en service gerichte bouw hoef je bij mesa niet te zoeken en dat vertaald zich in de rekening. Om die reden vind ik ze niet plezierig om aan werken maar moeilijk, neehoor.

Senior Member

Standaard

Nee, hoor. Totaal niet. Zoals ik al aangaf is de reactiesnelheid hier op het forum een stuk langer geworden.
    Opnieuw voor Triple Recto gaan heb ik ook even overwogen, maar dan moet er net eentje voorbij komen (dus een 3 ch. non-multiwatt). Daarbij komt dat ik niet blij word van het gewicht, de Dual is al redelijk hernia-bezorgend, laat staan een Triple.
    Na ja, als het allemaal te moelluk is dan houdt het gewoon op. Heb 'm al een tijdje te koop staan maar als een simpele ingreep 'm wat strakker zou maken, zou ik overwegen 'm te behouden.
    Wil je een strakke Mesa sound, dan moet je een Laboga Mr Hector hebben.
    Houdt perfect het midden tussen een Rectifier en een 5150.

Senior Member

Standaard

Niets van dit alles. Ben op dit moment prima voorzien en dik tevreden met wat ik heb. De Dual Recto staat te koop (en op zolder geen stof te vangen), ding wordt wel een keer verkocht.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten