Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
    Senior Member

Standaard Dual Rectifier (laten) modificeren

Ondanks dat dit forum op sterven na dood lijkt, toch de volgende vraag.
    Van 2007 t/m 2017 ben ik de gelukkige eigenaar van een Triple Rectifier (3 ch.) geweest. Altijd een strak geluid uit weten te halen, super flexibel en veelzijdig, zonder een Tubescreamer te hoeven toepassen. Heb nu een tijdje een Dual Rectifier Reborn in huis maar die klinkt helemaal niet zo strak als de Triple, het welbekende zompige, niet-zo-strakke geluid. Ik vertik het om een Tubescreamer te gaan gebruiken. Zijn er (simpele?) mods die de Dual Recto strakker laat klinken? Het gaat daarbij uiteraard om kanaal 2 en 3, kanaal 1 is eigenlijk wel prima.
    Ik ga geen preamp buizen wisselen want dat haalt naar mijn ervaring weinig uit, de "significante verschillen" die menigeen etaleert zijn in de praktijk een heel stuk genuanceerder.
    Ik ga de mod(s) overigens niet zelf uitvoeren.

Senior Member

Standaard

(Een misschien niet zo) domme vraag: waarom niet je Dual verkopen en weer een Tripple terugkopen?

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar dat lijkt mij het meest voor de hand liggend…..

Standaard

Er komt een extra factor bij. Je moet ook nog iemand vinden die de klus wil doen. Ik ben lid van een paar versterkergroepen en verbaas me bijna continue over het extreme gejank van versterkersleutelaars als het gaat over het werken aan Mesa's. Wellicht is Miyaru's suggestie dus zo slecht nog niet.

(of verlegt wat grenzen en je koopt een tubescreamer)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Veel lui willen niet aan een Mesa werken, omdat het erg gecompliceerde versterkers schijnen te zijn. Blijkbaar zijn ze dan behoorlijk van hun Fender oorsprong afgeweken.

Senior Member

Standaard

Heb je wel eens gezien hoeveel schakelmogelijkheden er op een Boogie zitten?
    Dat is toch niet meer te vergelijken met een Fender versterker?
    Daardoor zijn ze lastig te bedienen en zeker om te repareren.

Standaard

Kom nou toch mannen. Misschien was ik niet helder genoeg maar een hoop van de versterkerreparateurs, zeker op Amerikaanse versterker fora en groepen , presenteren zich als absolute autoriteit en schermen dolgraag met hun decennia-lange CV, staan in rij klaar om het werk van anderen vean (negatieve) commentaar te voorzien en beoordelen de kwaliteit van een versterker op basis van het gemak waarmee het ding te servicen is. Niet bepaald de hobby-Bobs die in hun avonduren ook wel eens aan een versterkertje klooien en zichzelf tot bedrijf verklaren nadat ze een Ceriatone kitje in elkaar hebben geklust. Als je een een beetje een ervaren elektrotechnicus bent moet een gitaarversterker, ook eentje met veel schakelmogelijkheden, geen opgave zijn omdat het een "moeilijk" circuit is.

Daarna is er maar 1 reden om niet aan een moderne Mesa te beginnen en dat is omdat de tijd niet opweegt tegen de verdiensten. Als dat je motivatie is, zeg dat dan zo en verschuil je niet achter "moelluk" of "slecht ontworpen".
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Als je een mooi uurtarief rekent zou het niet uit moeten maken toch?

Senior Member

Standaard

Ik denk dat de topicstarter de moed in de schoenen is gezonken…..

Senior Member

Standaard

Nee, hoor. Totaal niet. Zoals ik al aangaf is de reactiesnelheid hier op het forum een stuk langer geworden.
    Opnieuw voor Triple Recto gaan heb ik ook even overwogen, maar dan moet er net eentje voorbij komen (dus een 3 ch. non-multiwatt). Daarbij komt dat ik niet blij word van het gewicht, de Dual is al redelijk hernia-bezorgend, laat staan een Triple.
    Na ja, als het allemaal te moelluk is dan houdt het gewoon op. Heb 'm al een tijdje te koop staan maar als een simpele ingreep 'm wat strakker zou maken, zou ik overwegen 'm te behouden.

Senior Member

Standaard

Een andere set speakers of zelfs een andere kast wil ook nog wel eens wat doen in de strakte.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten