een tuner met veel rotatie en weinig beweging is toch júist precies?
Also, gefeliciteerd, gave singlecut
een tuner met veel rotatie en weinig beweging is toch júist precies?
Also, gefeliciteerd, gave singlecut
Ja, je wil juist zoveel mogelijk rotaties, of een zo hoog mogelijke ratio van je tuners. Dan kun je heel precies stemmen. Liever 18:1 dan 14:1 zeg maar.
Maar idd, een ontzettend mooie gitaar! Hele mooie kleur! En die cutaway, ik vind het wel wat hebben. Het is anders dan wat anderen hebben.
Gefeliciteerd, mooi ding! Is het Pelham Blue? Hij lijkt me hier iets donkerder maar dat kan aan (de hoek van de) foto liggen.
Ja ik heb dat ook altijd bij gitaren die een kopie van maar dan net ff met een kleine afwijking. Het klopt ff niet in je hoofd...
Is ook een kwestie van wennen denk, want met de headstock van mijn Suhr heb ik dat niet meer![]()
Ik wil vooral snel kunnen stemmen.
Ik snap wel wat TS bedoelt want ik heb ook zo'n gitaar (gehad?) waarbij je blijft draaien tot je een ons weegt. Het is denk een beetje theorie vs. praktijk want heb nooit de indruk gehad dat ik mijn andere gitaren minder nauwkeurig gestemd kreeg dan die.
Ik zal het even goed uitleggen deze keer: ik hoef de tuner maar weinig te bewegen om veel verschil in toonhoogte ( rotatie) te genereren. En dat is precies niet wat ik wil. Er zit zo weinig precisie in....
Ah zo, dan heb je idd een lage ratio. Ik heb ook liever een hogere ratio. Het gaat in de praktijk toch om iets bijstemmen. Op een podium draai je niet drie tonen omhoog of omlaag.
De kleur heb ik ergens gelezen, zou idd Pelham Blue kunnen zijn maar lijkt nog het meest op Lake Placid Blue. Maar dan een tintje donkerder. Matched mooi met de gold hardware! En Kim; ratio zit meer richting 14:1. Ik heb al gekeken voor alternatieven maar laat het er voorlopig even bij. Deze gitaar zal niet of nauwelijks het podium gaan zien. Dan doe ik maar iets langer over het stemmen. Eenmaal goed blijft ie goed op stemming...ook de G![]()
Pelham is gewoon de Gibson versie van Fender's LPB maar dan net iets anders,
Bij al die Firebird custom colors zit iets mistigs in vind ik
L=LPB, R=PB
![]()
"gun hill blue metallic" is het dus bij Vintage![]()
Favorieten/bladwijzers