Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 29 EersteEerste ... 19272829
Weergegeven resultaten: 281 t/m 286 van 286
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    De verkoper was zo vriendelijk een stukje om te rijden en ‘m te bezorgen.
    Ik zal deze week even een reviewtje tikken.

Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Welke periode van Accept? Want ik vind de Sneap producties zeker vet, maar zijn wel vooral de typische Sneap sound, aangezien hijzelf met Hell niet veel anders klinkt.

Een andere, oudere én Nederlandse moddervette benchmark voor mij is die monsterriff van Vengeance's "Take it or Leave it".
    Ik weet alleen niet of Verschuren of Lucassen die openingsrif speelt.

Blijft inderdaad een hele vette sound. Ik heb ooit nog wel eens contact gezocht met Arjen Lucassen. Hij speelt de intro en dit was een JCM800 met een Boss GE-7 ervoor als boost/eq.
    Overigens vond ik Jan Somers ook altijd een goede sound hebben in vengeance met zijn marshall 6100.

Wat betreft accept vond ik herman frank altijd een goede sound hebben. Zowel in Accept als in Victory als in ook zijn latere solo platen. Hij speelde zover ik weet op een Engl straight, geen idee of hij die voor zijn latere solowerk ook nog heeft gebruikt.

Een andere hele lekkere sound uit begin 90s vind ik de 2e plaat van XYZ, een ADA MP1 rack, maar ook dit is meer hardrock/metal.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Nou, vooruit dan maar, belofte maakt schuld.
    Voel echter niet (meer) de inspiratie om er een Gitarist-achtige review van te maken.

Denk dat de spec's wel duidelijk zijn.
    Eigenlijk is het een 2,5 + 1,5 kanaals amp: clean, drive, drive + boost, lead, lead + boost, waarbij de boost zelf niet instelbaar is maar alleen aan of uit. Kanaal 1 heeft een eigen EQ, kanaal 2 en 3 delen de EQ. Heb wel gemerkt dat het niet kunnen instellen van de boost voor mij geen gemis is, het aan- uitzetten en het vaste niveau ervan zijn prima.
    Verder zijn er natuurlijk per kanaal de Bright switches met per switch 3 standen (neutraal, bright 1 en bright 2) en overall de Excursion switch met drie standen (Dark, Loose en Tight). Wat betreft de Bright switches, het is mij niet helemaal duidelijk of deze pre- of post drive werken, voor het eindresultaat maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
    De master volume knop zit achterop.

Heb met de amp nu een paar keer gerepeteerd, vooralsnog alleen met de blues band. Als cab een Engl E212V pro voorzien van 2 stuks EVM12L Classic's. Wat meteen opvalt is het volume, ding gaat knetterhard, met de 35 Watt versie zat ik al vrij snel aan de max en dan kwam het bloed net nog niet echt uit de oren, dus deze 50 watter lijkt een stuk harder te gaan.
    Met al die knopjes is het even zoeken maar tijdens het repeteren maakte ik vooral gebruik van de kanalen 2 en 3, met of zonder boost.
    Kanaal 2 is natuurlijk het Blue kanaal, en inderdaad, met deze kleur een heel fijn bluesy geluid. Zonder boost eigenlijk clean met een randje, met boost gewoon iets meer gas, maar het blijft open en dynamisch klinken. Je kan horen dat je te maken hebt met een klasse versterker. Voor solo's het Red kanaal, vaak zonder boost.
    Overall klinkt de XTC 3534-50 behoorlijk rond en dynamisch. Metal kan maar daar zou ik toch een andere amp voor kiezen, daar klinkt deze amp te rond voor.
    En het allermooiste is natuurlijk de muisstille fx-loop (t.o.v. de "gewone"3534). Heb er nu een Boss DD500 en een Strymon Cloudburst aan hangen en dat klinkt echt wel goed, ook al is het mono.
    Ben in tijden niet zo blij geweest met een amp.

Senior Member

Standaard

Klinkt dus enerzijds heel gaaf, maar ik ben bang dat voor mijn gebruik de hoeveelheid 'gain on tap' misschien te kort gaat schieten, op het moment als ik er wel een potje metal mee wil rammen.

I.i.g. fijn dat je iets goeds gevonden hebt! Btw, had je die Splawn nou óók nog gescoord? Gotta catch 'em all, eh?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Klinkt dus enerzijds heel gaaf, maar ik ben bang dat voor mijn gebruik de hoeveelheid 'gain on tap' misschien te kort gaat schieten, op het moment als ik er wel een potje metal mee wil rammen.

I.i.g. fijn dat je iets goeds gevonden hebt! Btw, had je die Splawn nou óók nog gescoord? Gotta catch 'em all, eh?
    Jou ondertussen een heel klein beetje kennende denk ik inderdaad dat hij qua gain en potje metal tekort schiet.

En ja, die Splawn heb ik ook gescoord, gisteren opgehaald. Als je daarmee niet genoeg gain on tap zou hebben, is er serieus iets mis. Wat een amp!! Van een totaal andere orde dan de Bogner, maar minstens zo dynamisch en ook hier hoor je de klasse in. Clean minstens zo goed als van de Bogner. Elke noot die je speelt "klapt" uit de speakers. Ik vond Friedman al overhyped maar deze Splawn benadrukt dat nogmaals, and then some.
    Denk dat ik nu een leuk setje heb, er valt wat te kiezen.

Nu even m'n QC updaten naar 3.0.0 en één van de Neural DSP plugins gratis downloaden, denk dat het de Archetype Plini X gaat worden (naast de Gojira X plugin is dat op dit moment ook de enige keus).

Senior Member

Standaard

Ik had de splawn ook voorbij zien komen op internet. Ik heb ooit een splawn quickrod geprobeerd, geweldige amp. Daar heb ik even overwogen om mijn engl blackmore weg te doen. Maar ik moest voor de switch te veel toeleggen voor wat het opleverde. Hoewel de quickrod heerlijk klonk, kon ik met wat eq de blackmore redelijk in hetzelfde straatje krijgen.

Overigens nog een ander iets om in dit topic op te gooien. Ik zag laatst de Revv G120 voorbij komen met ingebouwde torpedo captor X. Ik denk dat dit wel iets is wat in de toekomst meer gaat gebeuren. Versterker bouwers die het nieuwe digitale wat gaan combineren met tube amp om de conservatieve gitarist wat tegemoet te komen. Zelf heb ik een losse captor X en ik moet zeggen dat dit best wel een leuk apparaatje is om mee op te nemen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten