Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36

Discussie: Bereik van tremolo

Senior Member

Standaard

Flageoletten kan je op elk stukje van de snaar maken, een effect wat ik Eddie v Halen nog wel 's hoorde doen.
    Iemand die dat serieus heeft uitgewerkt is Lenny Breau, die speelde daar vrij complexe akkoorden mee en als niemand je dat nadoet heet dat signature sound.

Senior Member

Standaard

Steve Morse vertelt in dat filmpje dus ook dat hij het Lenny Breau voor het eerst zag doen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Flageoletten kan je op elk stukje van de snaar maken, een effect wat ik Eddie v Halen nog wel 's hoorde doen.
    Iemand die dat serieus heeft uitgewerkt is Lenny Breau, die speelde daar vrij complexe akkoorden mee en als niemand je dat nadoet heet dat signature sound.
    Volgens mij maakten zijn linkerhand de complexe akkoorden en tapte hij daar 12 of 7 etc frets boven de flageolet bij, dan nog wat hammer ons et voilA

Senior Member

Standaard

Toevallig postte ik vanochtend een filmpje van DG waarbij ik de naam Lenny Breau voor het eerst hoorde,
    DG vertelt dan iets over alle technieken die hij speelt, waar dat vandaan komt en over 3.10 zegt hij, dat is allemaal Lenny Breau, I can only tip the surface of what he did

Senior Member

Standaard

Wat is trouwens een betere tremolo, de Schaller Floyd original of de Gotoh?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Wat is trouwens een betere tremolo, de Schaller Floyd original of de Gotoh?
    Gotoh, hands down. Gotoh.

Gotoh is strakker gemaakt, heeft een veel betere plating die minder snel eraf brokkelt of vervaagt, de arm zit er op een heel sexy manier in, het trem block is van beter metaal, de messen zijn harder.

Ik vergelijk de Gotoh met de Original Floyd Rose gemaakt door Schaller, de Schaller Lockmeister, en de Schaller locking tremolo. Er is geen enkel scenario waarin de Gotoh minder scoort dan wat Schaller ook maar maakt (wat de locking trems betreft, over hardtails praten we nu even niet )

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Lenny Breau had een 7 snaar gitaar nog voor Steve Vai daar furore mee maakte (ik geloof als de eerste? De Ibanez Universe is geloof ik (ook) de 1e productie-7snaar)

Hij had op zijn gitaar een iets kortere mensuur, en een hoge A erbij in plaats van een lage B.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Gotoh, hands down. Gotoh.

Gotoh is strakker gemaakt, heeft een veel betere plating die minder snel eraf brokkelt of vervaagt, de arm zit er op een heel sexy manier in, het trem block is van beter metaal, de messen zijn harder.

Ik vergelijk de Gotoh met de Original Floyd Rose gemaakt door Schaller, de Schaller Lockmeister, en de Schaller locking tremolo. Er is geen enkel scenario waarin de Gotoh minder scoort dan wat Schaller ook maar maakt (wat de locking trems betreft, over hardtails praten we nu even niet )
    Gotoh beter. Ja dat zie ik dus zoveel mensen beweren op het net. Nou dan zal het wel zo zijn.

Senior Member

Standaard

Als het op het interwebz staat is het waar. D0h

Waarom geen Ibby trem trouwens? Van de 3 of 4 soorten die er zijn geloof ik, zijn er 2 of 3 echt super stabiel. slijtvast etc. Geen enkele klacht hier.

Senior Member

Standaard

Me lang geleden wel eens laten vertellen dat die soms in tweeën braken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten