Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 29 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 286
  1. #211
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.620

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wisselwerking, hoe meer je via internet besteld hoe minder fysieke zaken er zullen zijn, want die hebben dan geen bestaansrecht meer.
    Ik ben er ook redelijk makkelijk in geworden, omdat je het lekker overdag kan bestellen en het komt vanzelf thuis, je hoeft niet op pad, dus je houdt meer tijd over zelf. Maar met amps zou ik er zelf nog niet aan denken om het te bestellen en als het niet bevalt het weer gewoon terug te sturen. Ik bestel pas iets als ik het ook wil hebben. Met kleding is het momenteel ook redelijk standaard om 4 maten te bestellen, te passen en er dan 3 terug te sturen, ik vind dat vreemd. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, ik zal wel ouderwets zijn.
    Ik noem het evolutie. Bij de opkomst van supermarkten werd de kruidenier ook rudimentair.

    Ik snap het niet helemaal, je bent er zelf ook redelijk makkelijk in geworden wat insinueert dat jij ook online besteld. Echter is een versterker voor jou een uitzondering maar daarna bestel je pas iets als je het ook wil hebben.

    Maar wat zou jij dan in mijn geval doen? Ik ken geen muziekzaak in NL die een Invader heeft staan, laat staan in de buurt van mijn woon- of werkplaats.

  2. #212
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    7.008

    Standaard

    Ik zeg niet dat het verkeerd is he. Ik draai het alleen om. Jij zegt, ik bestel het omdat er geen winkel in de buurt zit. Ik zeg, er zit geen winkel meer in je buurt omdat je het besteld. Mensen beseffen soms nog niet helemaal dat als ze mee gaan in het gemak van online bestellen, dat de winkel steeds meer verdwijnen. En voor een amp is dat opzich ook prima, hoewel je dus niet meer een middagje kan gaan testen in een lokale muziekwinkel. Maar stel dat jij straks ad hoc een setje snaren nodig hebt voor een optreden en bleek dat je thuis net even door je voorraad heen zat, dan zit er geen muziekwinkel meer in de buurt om op route even langs te rijden voor een setje snaren.

    Ik ben zelf ook zeker voor het gemak van online bestellen. En dat doe ik ook zeker, maar dan denk ik aan snaren, een gitaarkabel, plectrums, etc. Dingen die je zeker nodig hebt, en dus besteld en zeker van bent niet terug te sturen. Ik heb zelf nog niet de mindset dat ik zeg, ik wil deze amp wel eens een keertje uitproberen, ik bestel hem en stuur hem terug als het niets is. Daarnaast probeer ik zelfs die andere dingen als snaren, kabels, etc zo veel mogelijk te kopen bij de lokale muziekwinkel, puur om bovengenoemd feit. Dus bestellen doe ik als ik het nodig heb en niet in de gelegenheid ben om langs de winkel te gaan.

    Als ik in de running zou zijn voor een nieuwe amp, dan zou ik wat vrienden vragen, in de auto springen en naar de dichtstbijzijnde muziekwinkel rijden die hem heeft staan. Daar een zooitje amps testen (voordeel dat je in 1 dag 20 amps naast elkaar kan zetten), daar lekker afsluiten met een biertje op het terras, en weer terug.

    Overigens denk ik dat magna music in Roosendaal de Engl invader heeft staan. Ben niet zeker, maar voorheen was dat van Gorp en die hadden hem altijd wel staan, daar heb ik hem zelf ook getest.


    Maar zoals ik al zei, ik keur het ook niet af, ik snap je helemaal waarom je het doet. Het is gewoon een tekortkoming aan mijn kant dat ik zover nog niet ben. Ik zou er zelf gewoon niet aan denken om op die manier een amp te testen. Net zoals ik nog niet zover ben om over te stappen van de oude vertrouwde buizenamp met 4x12 naar modeling (om maar even on topic te blijven). Zoals ik al zei, ouderwets.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #213
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    3.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    ....en het viel me tegen dat de potmeters niet aan het chassis bevestigd zijn.
    Wááááááááttt?!?!?!?!

    Valt me tegen van ENGL, ik dacht dat dat zo'n kwaliteitsmerk was, je weet wel, kleinschalige produktie, scherpe QC etc.

  4. #214
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.185

    Standaard

    Je moet op YouTube maar eens een video opzoeken van het servicen van een Engl.
    Ik zeg niets over het geluid (niet mijn smaak), maar de bouw is gewoon budget level.

  5. #215
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.620

    Standaard

    Op naar de volgende: Soldano SLO-30.

  6. #216
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Op naar de volgende: Soldano SLO-30.
    Heb je 'm al? Ik weet niet of je metal speelt en dan met name meer de stijlen, die een wat strakkere gitaarsound vereisen (thrash enzo), maar enerzijds lijkt die SLO-30 me geweldig voor hardrock en dikke lead sounds, maar anderzijds ben ik ergens bang dat ie vanzichzelf nèt te flubby zou kunnen zijn in het laag, wanneer je geen boost ervoor zet (à la TS9/SD1 en consorten).

    Ik speel thuis voornamelijk op m'n Engl Savage 60 (2x EL34), welke onder alle omstandigheden retestrak blijft, maar je mist dan soms weer die juiciness bij leads. Heb ik opgelost door een Friedman BE-OD Deluxe na te bouwen (Thermionic Deluxe). Werkt waanzinnig goed. 2 kanaals en lead kanaal doet precies dat dikke, modded Marshall-achtige met veel compressie.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #217
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.185

    Standaard

    Ik ken iemand die gitaar speelt bij de bekende Belgische nu- metal tribute band Bizkit Park.

    Hij gebruikt zowel een SLO-30 als een Diezel Einstein zonder enige boost. Dat klinkt strak en vet hoor.

    Het feit dat hij een geweldige gitarist is, zal ook wel helpen haha.

  8. #218
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    7.008

    Standaard

    Ik heb zelf al jaren een Engl blackmore. Soms denk ik wat te missen, dus al diverse amps naast gezet voor een test, maar toch ga ik elke keer weer tevreden met de blackmore naar huis. De definitie, prik door de mix en strakheid in dat ding ben ik aan gewend geraakt en dat vind je niet snel in een andere amp terug.

    De SLO-30 ken ik niet. Zelf heb ik een SLO-100 gebouwd en daar heb ik de eerste koppelcondensator vervangen voor een lagere waarde om het laag wat strakker te krijgen.


    Nog even on topic:
    ik ben laatst weer eens naar graspop geweest. En wat me heel erg opvalt is dat alle moderne metalbands een vreselijk droge sound hebben. Of dit komt door het hele digitaal vs analoog ding weet ik niet, ik verwacht dat het gewoon de sound is die ze zoeken, maar het viel we wel op. Het klinkt zo vlak en droog. Soms heb je echt het idee dat je naar een midi track staat te luisteren. Geen bijgeluiden, nootjes die doorklinken, hier en daar wat feedback, etc.
    Ik verwacht dat het niet te maken heeft met digitaal aangezien megadeth in mijn oren al een stuk beter klonk en die gebruik maken van Quad Cortex. Ik denk dat het meer een trend is in sound wat men wil horen, en dat men tegenwoordig gelijk een dikke noisegate er overheen gooit zodra er ergens een ruisje hoorbaar is.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #219
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.620

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Heb je 'm al? Ik weet niet of je metal speelt en dan met name meer de stijlen, die een wat strakkere gitaarsound vereisen (thrash enzo), maar enerzijds lijkt die SLO-30 me geweldig voor hardrock en dikke lead ………….. t/m …………….2 kanaals en lead kanaal doet precies dat dikke, modded Marshall-achtige met veel compressie.
    Vreemd, ik heb Soldano en metal nog nooit met elkaar gelinkt.
    Maar nee, heb ‘m nog niet, verwacht ‘m eind deze week binnen te krijgen. Ben wel reuze benieuwd.

  10. #220
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik heb zelf al jaren een Engl blackmore. Soms denk ik wat te missen, dus al diverse amps naast gezet voor een test, maar toch ga ik elke keer weer tevreden met de blackmore naar huis. De definitie, prik door de mix en strakheid in dat ding ben ik aan gewend geraakt en dat vind je niet snel in een andere amp terug.
    Yep en nou wil het nog eens dat die Blackmore afgeleid is van de Savage 60, als ik me goed herinner.

    Ooit gehoord van een Engl engineer dat hun pre-filtering in de Ironball een redelijk stevige low-cut doet bij 80 of 90Hz (lage E=82Hz @ A440).
    Aangezien het gemiddeld genomen wel een typische Engl-eigenschap is dat ze strak klinken (Channel 4 van de Invader daargelaten ), neem ik aan dat ze deze low-cut op veel van hun amps toepassen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    De SLO-30 ken ik niet. Zelf heb ik een SLO-100 gebouwd en daar heb ik de eerste koppelcondensator vervangen voor een lagere waarde om het laag wat strakker te krijgen.
    Ik ben ooit meegegaan naar Boekel, toen de andere gitarist van m'n band een nieuwe 100W head zocht. Daar van alles en nog wat getest, incl. diverse Engls, Diezels en een Soldano SLO-100. Ik vond het ergens een beetje een one-trick pony, maar wel die pony is wel een fokkin' unicorn! Heel direct, unforgiving, dynamisch en gelukkig niet zo gortdroog als sommige VHT/Fryettes.
    Uiteindelijk is hij toendertijd met een Invader 100 naar huis gegaan, die ik zelf ook al had. Maar deze heeft ie paar jaar geleden verkocht en er een Marshall JVM voor teruggehaald. Scheelt i.i.g qua sjouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Nog even on topic:
    ik ben laatst weer eens naar graspop geweest. En wat me heel erg opvalt is dat alle moderne metalbands een vreselijk droge sound hebben. Of dit komt door het hele digitaal vs analoog ding weet ik niet, ik verwacht dat het gewoon de sound is die ze zoeken, maar het viel we wel op. Het klinkt zo vlak en droog. Soms heb je echt het idee dat je naar een midi track staat te luisteren. Geen bijgeluiden, nootjes die doorklinken, hier en daar wat feedback, etc.
    Ik verwacht dat het niet te maken heeft met digitaal aangezien megadeth in mijn oren al een stuk beter klonk en die gebruik maken van Quad Cortex. Ik denk dat het meer een trend is in sound wat men wil horen, en dat men tegenwoordig gelijk een dikke noisegate er overheen gooit zodra er ergens een ruisje hoorbaar is.
    Eens. Sommige bands (of geluidstechnici) weten ook niet lekker een Kemper output te vertalen naar iets wat écht lekker klinkt over een P.A.
    Eerste keer dat ik Delain (met Timo Somers) live zag in de Mezz, speelde dat ook. Enerzijds een superduidelijk gitaargeluid, wat stond als een huis, maar eigenlijk té in your face, zonder 'rafeltjes' zoals je bij een buizenamp met losse effecten nog wel eens mee maakt. Het was iets te direct, droog en bijna krasserig.
    Als ik live speel op m'n EVH 5150III 50W, gebruik ik niet eens een noise gate.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 1 juli 2024 om 11:05
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top