Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 22 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 213
  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.827

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Zelfs de Volkskrant vindt er iets van.
    Ja, grofweg kun je dus zeggen over buizen dat niemand er blij mee is behalve de gitarist, en over modeling dat iedereen er blij mee is, behalve de gitarist. Grofweg dus....

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.035

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ja, grofweg kun je dus zeggen over buizen dat niemand er blij mee is behalve de gitarist, en over modeling dat iedereen er blij mee is, behalve de gitarist. Grofweg dus....
    Dat is dus grofweg, meer genuanceerd kun je stellen dat de gitarist beter speelt als het geluid hem/haar bevalt. Of dat nu betekent dat dat met buizenversterkers gebeurt laat ik in het midden. Ik zit grotendeels in kamp Pablo. Op het podium en oefenruimte ouderwets met buizen en pedalboard, thuis digitaal...

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.592

    Standaard

    Ik heb vandaag bij Souman de Katana eens uitvoerig getest. Los van het feit dat je de treble ongeveer dicht moet draaien, klinkt ie echt wel goed. Ik denk dat je met een beetje rommelen in de instellingen een echt prima bruikbaar geluid kunt krijgen. Het is een hele hoop versterker voor het geld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #164

    Standaard

    Leuk topic.

    Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar er zullen altijd gitaristen (en vergeet niet de mensen met eigen studio's) en audiofielen blijven. Dus de vraag naar buizen zal altijd blijven. Buizen zitten niet alleen in gitaaramps, maar ook in dure microfoons, high end mixers, compressors, noem maar op.

    Wat je wel merkt is dat een instrument bespelen onder de jeugd steeds minder populair wordt. Waar in de jaren 80 er altijd wel kinderen in de klas zaten die een instrument bespelen, is dat tegenwoordig minder populair. En toen was de gitaar het meest populaire instrument. Dat is nu de mixtafel.

    Maar de jeugd die wel een instrument bespeelt eist wel iets dat goed is en vooral snel en makkelijk werkt. Als iets te moeilijk is, dan skippen ze over het algemeen de taak. En aangezien de computerchips echt waanzinnig goed zijn geworden, zie je allerlei producten op de markt zoals IR loaders en digitale versterkers waarmee je ongekend veel kanten mee op kan.

    En omdat men steeds vaker thuis opneemt ipv in een studio, zijn er heel veel digitale producten op de markt gekomen die daarop gericht zijn...en deze zijn echt heel goed. Protools, psp audio, valhalla, focusrite, two notes. Ze bedienen de thuismuzikant op alle gebieden.

    En digitaal zijn er ook enorme stappen gezet. Kijk naar de Fender Princeton reverb Tonemaster. Ik heb daarop gespeeld en dat ding klinkt echt fantastisch.ondanks dat ikzelf een buizen versie bezit.

    Waar in mijn beleving het voordeel van buizen in zit, is dat deze vaak in producten worden verwerkt die toch al meer high end zijn gemaakt. Ik heb thuis een buizenmicrofoon en dat ding klinkt gewoon te gek omdat ze naast een buis (dat niets toevoegt) de beste capsule gebruiken. En door de voeding die ook een beetje compressed klinkt het al snel een stuk lekkerder. En ditzelfde geld voor mijn Princeton buizenbak. Er is niks in die amp dat ik niet zelf kan vervangen en naast het goede geluid is dat ding gewoon super goed gemaakt. Die digitale versie daarentegen is van een andere bouwkwaliteit. Als 1 chip ermee zou stoppen, dan is het vervangen van dat onderdeel een hel op aarde en dan moet het ook allemaal geherprogrameerd worden. Het is niet gemaakt om voor eeuwig mee te gaan. En buizenproducten wel.

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.827

    Standaard

    Jouw ‘buizenverhaal’ klinkt enthousiast, maar je stelling dat de buis is gemaakt om eeuwig mee te gaan, deel ik niet. Sterker nog: ik voorzie dat het over een paar jaar over en sluiten is. Overigens: voor mij maakt het niet uit of er een buis of chipje kapot is. In beide gevallen ben ik - vermoedelijk net als de meesten - afhankelijk van derden.
    Je stelling dat het bespelen van een instrument door de jeugd steeds minder wordt bestrijd ik absoluut. Alles qua muziek is tegenwoordig binnen bereik van iedereen, en als je daarbij het niveau hoort/ziet: petje af. Niks taken skippen, ze - althans de meesten - gaan ervoor. De muziekopleidingen (MBO/HBO) zitten overvol. Op de middelbare school waarop onze kleinzoon (trompet/drums) studeert, wordt ‘gevochten’ om voor/tijdens/na de lessen de muziekhokken te mogen gebruiken om samen te kunnen spelen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #166
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.013

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Leuk topic.

    Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar er zullen altijd gitaristen (en vergeet niet de mensen met eigen studio's) en audiofielen blijven. Dus de vraag naar buizen zal altijd blijven. Buizen zitten niet alleen in gitaaramps, maar ook in dure microfoons, high end mixers, compressors, noem maar op.

    Wat je wel merkt is dat een instrument bespelen onder de jeugd steeds minder populair wordt. Waar in de jaren 80 er altijd wel kinderen in de klas zaten die een instrument bespelen, is dat tegenwoordig minder populair. En toen was de gitaar het meest populaire instrument. Dat is nu de mixtafel.

    Maar de jeugd die wel een instrument bespeelt eist wel iets dat goed is en vooral snel en makkelijk werkt. Als iets te moeilijk is, dan skippen ze over het algemeen de taak. En aangezien de computerchips echt waanzinnig goed zijn geworden, zie je allerlei producten op de markt zoals IR loaders en digitale versterkers waarmee je ongekend veel kanten mee op kan.

    En omdat men steeds vaker thuis opneemt ipv in een studio, zijn er heel veel digitale producten op de markt gekomen die daarop gericht zijn...en deze zijn echt heel goed. Protools, psp audio, valhalla, focusrite, two notes. Ze bedienen de thuismuzikant op alle gebieden.

    En digitaal zijn er ook enorme stappen gezet. Kijk naar de Fender Princeton reverb Tonemaster. Ik heb daarop gespeeld en dat ding klinkt echt fantastisch.ondanks dat ikzelf een buizen versie bezit.

    Waar in mijn beleving het voordeel van buizen in zit, is dat deze vaak in producten worden verwerkt die toch al meer high end zijn gemaakt. Ik heb thuis een buizenmicrofoon en dat ding klinkt gewoon te gek omdat ze naast een buis (dat niets toevoegt) de beste capsule gebruiken. En door de voeding die ook een beetje compressed klinkt het al snel een stuk lekkerder. En ditzelfde geld voor mijn Princeton buizenbak. Er is niks in die amp dat ik niet zelf kan vervangen en naast het goede geluid is dat ding gewoon super goed gemaakt. Die digitale versie daarentegen is van een andere bouwkwaliteit. Als 1 chip ermee zou stoppen, dan is het vervangen van dat onderdeel een hel op aarde en dan moet het ook allemaal geherprogrameerd worden. Het is niet gemaakt om voor eeuwig mee te gaan. En buizenproducten wel.
    Afhnekleijk van welk onderzoek uit welk land je mag geloven neemt het percentage kinderen dat een instrument bespeelt juist bejoorlijk toe. Ik denk dat het aantal kinderen dat een mengtafel als instrument ziet erg laag is. Wellicht doel je op kinderen die mbv elektrische apparatuur en/of DAWs muziek maken? Dat is natuurlijk ook gewoon muziek maken.

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.059

    Standaard

    Ik onderschrijf dat, die jongelui kunnen er wat van op zo'n computer. Alleen nog wat doen aan de kwaliteit van de drums, zo noem ik het die irritante beats.

  8. #168
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.592

    Standaard

    Mijn dochter deed laatst voor haar havo examen muziek. Dat zijn twee praktijk momenten (een besloten en een open deel), en tijdens het open examen werd echt serieus muziek gemaakt door 13 leerlingen. En komende dinsdag ga ik naar Leeuwarden voor de cd-presentatie cq eindopdracht van de zoon van goeie vrienden (https://open.spotify.com/album/3rnPC...R4irgNO15z6h4g)
    Tuurlijk, het is anekdotisch, maar ik zie best veel jongelui die een instrument bespelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #169
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.827

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mijn dochter deed laatst voor haar havo examen muziek. Dat zijn twee praktijk momenten (een besloten en een open deel), en tijdens het open examen werd echt serieus muziek gemaakt door 13 leerlingen. En komende dinsdag ga ik naar Leeuwarden voor de cd-presentatie cq eindopdracht van de zoon van goeie vrienden (https://open.spotify.com/album/3rnPC...R4irgNO15z6h4g)
    Tuurlijk, het is anekdotisch, maar ik zie best veel jongelui die een instrument bespelen.
    Het is wat wij in onze omgeving zien, maar dat is niet méér anekdotisch dan wat Rick Trodat beweert.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #170
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.495

    Standaard

    Een medebandlid is muziekdocent en die loopt er juist tegen aan dat er steeds minder leerlingen te porren zijn voor schoolband en zo.

    Hier waar ik woon zijn de bandjes ook wel flink afgenomen; de oefenlocaties zijn ook lang niet meer zo druk als dat ze 15 jaar terug waren.

    Dat zegt allemaal niks over het aantal mensen dat muziek maakt, maar het bandjes gebeuren wordt hier toch wel minder heb ik het idee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top