Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 29 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 286
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Wat mij aan modelling nogal tegenstaat is dat zo’n apparaat 1000 amps en pedalen nadoet maar er zelf geen nieuw geluid aan toevoegt. En stilstand is niet zo goed voor muziek die het vaak voor ern groot deel moet hebben van technische veranderingen.
    Hoewel ik van alle kampen de beredeneringen begrijp vind ik dit met afstand het grootse kulargument dat ik in de 20 jaar dat ik deze discussies voorbij zie komen gehoord heb. De hele marketing rondom zo'n beetje alles wat op gitaristen gericht is staat bol van termen als vintage, reissue, VOS, NOS, handbuild, hand wirered, point to point, paper in oil, PAF en weet ik wat ons er al een halve eeuw van moet overtuigen dat geluid van vroeger te kunnen benaderen.
    Dat iets dat niet bijdraagt aan het creëren van wat nieuws is voor het gros van de overpriced shit in gitaarland niet van toepassing en een Gibson gaat rustig 4 keer over de kop als en ingevlogen Mexicaan onder toeziend oog van Tom Murphy op de zelfde plek een kras heeft gezet als op de gitaar van iemand met wat aanzien.

Daarnaast zou je evengoed het tegenovergestelde zou kunnen beweren. Juist doordat modelling al die bestaande effecten en modellen in één apparaat van een paar honderd euro en ter grote van een schoenendoos beschikbaar maakt kan iedere 16 jarige met een bijbaantje experimenteren met het splitsen van z'n signaal, diverse versterkermodellen naast elkaar laten lopen en meerdere synths, reverb, delay's, phazers, flagners stapelen, er een whammy overeen gooien, opnemen en de wereld in slingeren. Juist door deze technische verandering zijn de mogelijkheden praktisch eindeloos.

Senior Member

Standaard

Verder is t ook onzin daar er nieuwe model-only 'amps' worden gemaakt. Zo is bijv voor de Line6 Helix één van de meest gebruikte amp modellen (if not de meest gebruikte) voor metal de Line6 Badoonk! Niet op een bestaande amp gebaseerd en desalniettemin echt te gek. Het is een afleiding van een oud Line6 model dat weer een combinatie is van een model dat min of meer lijkt op een Mesa triple rectifier in combinatie met een Rivera Los LoBottomos speaker. Dus totaal niet meer een kopie van één amp maar een soort eigen ding. Er zijn volgens mij ook amp models die helemaal niet (ooit, in vroegere versies) van afgeleid zijn en juist helemaal hun eigen sound willen neerzetten

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Wat mij aan modelling nogal tegenstaat is dat zo’n apparaat 1000 amps en pedalen nadoet maar er zelf geen nieuw geluid aan toevoegt. En stilstand is niet zo goed voor muziek die het vaak voor ern groot deel moet hebben van technische veranderingen.
    Bull shit; er is geen muzikant die conservatiever is dan de buizen-versterker gebruikende gitarist.

Senior Member

Standaard

Afgelopen weken heeft de NAMM weer plaatsgevonden en die stond ongetwijfeld vol met tientallen buizenversterkers die net uit zijn of op korte termijn uitkomen. Er zal ongetwijfeld een markt voor zijn voor degene die net ff een beetje meer van dit of juist wat minder van dat zoekt, maar laten we nou ook niet doen alsof we nu echt aan de vooravond van een wezenlijke verandering in gitaargeluid staan. Net zoals die honderden versterkers die de afgelopen jaren het levenslicht hebben gezien dat ook niet gedaan hebben.

Of heb ik iets gemist?

Senior Member

Standaard

De techniek vd buizenam is na de cascading en channel switching kwa signaalpad wel uitontwikkeld lijkt me
    digitaal staat nog in de kinderschoenen, tis wachten tot ze me AI op de proppen komen,

wat ik wel fijn vond was de blik van Steve Howe die met zijn 1958 es 175 over een macbook gebogen stond om zijn gitaar aan de praat te krijgen,
    zo'n goeie gitarist... nou nog zijn programmeer skills een beetje bijscholen

Senior Member

Standaard

We kunnen het wel breder trekken. Ipv buizen-amps, wat te denken van zo'n Bluguitar Amp1?
    Geen loadzwaar ding, pedaalvorm, 100W amp aan board, dus direct op een cab aan te sluiten en een volledig analoog signaalpad. Scheelt je weer wat mogelijk lelijke AD/DA conversie.
    (FYI, op een RE-20 van Boss en TC Harmonizer na in de fx-loop, zijn al mijn live gebruikte effectpedalen analoog...ik moet de eerste analoge harmonizer met dergelijke tracking speeds nog tegenkomen en een analoge Space Echo is teveel gesjouw, kwetsbaar en te duur).
    Ik heb er zelf geen, maar de samples die ik tot nu toe gehoord heb, klinken overtuigend.
    In m'n home-studio heb ik nog een Pod X3 'for funsies' liggen, maar vaker prik ik een buizenamp in een Two Notes Torpedo Live; kan ik zonder de buren te storen toch m'n eigen sound beter krijgen.

En live, tja, als het podium het toestaat (Zwarte Cross was een mooie ), dan gaat de 100W top met 4x12 mee. Maar meestal houd ik het op een 50W buizentop met vertical 2x12. Voldoende oomph en wel prima sjouwbaar.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Ik heb een Amp1 Iridium. Vind hem erg fijn, de reverb is wel digitaal btw. Heb er thuis een Cab M achter hangen. Heb ook een Tonex en een IR-X maar de amp1 is mijn favoriet. En als het moet gaat ie keihard.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Bull shit; er is geen muzikant die conservatiever is dan de buizen-versterker gebruikende gitarist.
    Yes, and we are proud of it

Senior Member

Standaard

Maar zonder gekheid: pak gewoon iets om op te spelen en kijk of het werkt. Als het niet werkt of niet bij je past doe je het weg. Er zijn talloze schitterende (nieuwe) dingen mogelijk met alle nieuwe apparatuur. Maar ik vind persoonlijk vooral het stemapparaat de beste uitvinding van de afgelopen veertig jaar.

Senior Member

Standaard

Zelfs de Volkskrant vindt er iets van.
    "In God we trust, all others pay cash."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten