Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
Kortom: vroegâh was het allemaal beter....
Hou toch op.
Ik zeg niet dat het vroeger allemaal beter was. Maar ik denk wel dat de periode na de uitvinding van de elektrische gitaar (zo ongeveer rond de oorlog) tot in de jaren zeventig met uitlopers naar de jaren 80 de meest vruchtbare is geweest. Op een bepaald moment is het allemaal wel zo'n beetje gedaan en wordt het tijd voor iets nieuws. In die tijd leven wij nu. De dj's die op al die festivals en in al die clubs draaien hebben echt geen gitaar nodig om volle zalen te trekken hoor. En voor de komst van de elektrische gitaar was de gitaar helemaal niet zo'n belangrijk instrument. De blazers waren de solisten in de vroege jazz en de bigbands, de piano was het instrument in de kroegen (ragtime, boogie woogie), en de gitaar kwam niet eens boven de banjo uit. Je had natuurlijk wel die country blues artiesten maar de gitaar was zeker niet dominant.

Dingen gaan voorbij. Ik geloof dat mensen als Slash en dat soort figuren nu ook inears spelen (wel met een amp + isocab), anderen stappen over op digitale apparaten. Ik denk wel dat deze trend doorzet (dus meer inears, meer digitale versterking etc). Maar wij leven in de nadagen van de rockmuziek. De (korte) periode dat harde elektrische gitaren nieuw waren ligt ver achter ons, de verassing is er vanaf.

Maar goed. Jij krijgt van mij voor je verjaardag een elektrische fiets met een app voor je telefoon waarop je 300 Harley modellen kunt downloaden, die kun je dan op je oortjes zetten. Is net echt.