Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 29 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 286
    Senior Member

Standaard

Het hele gitaarspelen, in een band spelen en optreden doe ik voor mezelf. Wij hebben er regelmatig een showtje tussen zitten voor 3 man en een paardenkop, dus voor het publiek hoef je het dan ook niet te doen.

Over oempf en druk hoef je hier niet te gaan discussieren denk ik. Dat heeft vooral te maken met volume ipv met buizen/digitaal/transistor.
    En ja, een zeker volume heb ik ook nodig live om lekker in de vibe te komen. Dezelfde reden als dat je thuis of in de auto de radio harder zet bij een lekker nummer. En dezelfde reden waarom live concerten nog steeds niet op huiskamervolume zijn, omdat het vullen van die ruimte met sound deel is van de beleving.

Dat volume en die 'oomph en druk' die je live hebt van een speakerkast op het podium is voor mij nu het meeste wennen aan in ear spelen (waar ik sinds kort aan ben begonnen). Je mist wat ambiance.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Over oempf en druk hoef je hier niet te gaan discussieren denk ik. Dat heeft vooral te maken met volume ipv met buizen/digitaal/transistor
    Dat lijkt mij ook

Dat volume en die 'oomph en druk' die je live hebt van een speakerkast op het podium is voor mij nu het meeste wennen aan in ear spelen (waar ik sinds kort aan ben begonnen). Je mist wat ambiance.
    Weet je wat ik als enige mis bij de overstap van monitor naar in-ear? De heerlijke feedback aan t eind van een solo als je naar de monitor toestapt, nog even laten uitfeedbacken (met de solo patch met dikke delay nog aan uiteraard) en dan met de whammybar omlaag en wegstappen. Mjammie. Helaas. BEhalve dat vind ik in-ears echt heerlijk spelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik doe het in de eerste plaats voor mezelf,
    als ik een kutgeluid heb heb ik een kutavond,
    of het publie het hoort? de een wel, de ander niet, boeien,
    maar iedereen ziet het als ik op dat podium loop te balen
    mijn mening maar zou Gus zeggen
    Wederom als had ik het zelf bedacht.

Senior Member

Standaard Buizenamps ten dode opgeschreven?

Over oempf en druk hoef je hier niet te gaan discussieren denk ik. Dat heeft vooral te maken met volume ipv met buizen/digitaal/transistor.
    .
    Ik speelde vorig jaar een paar keer samen met een andere gitarist die een H&K Grandmeister Deluxe had. 40 watt buizen, maar met DI en speakersim aan boord. Eigenlijk een modeller, maar dan met buizen. Hij gebruikte vaak twee losse 12” kastjes voor zichzelf, en via DI naar de tafel. Dat ging idd hard zat, want FOH. Ik vraag me af, is dan dat hele buizencircuit überhaupt wel nodig?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou ik lees op pagina 73 wel weer even bij dames
    Ja, maar dat is vals spelen he? Wij kunnen daar hier natuurlijk niet tegenop met onze verhalen over buizenamps enzo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Precies dit!!! En andersom ook. Als je een vette sound hebt speel je heerlijk.
    Exact. Het idee dat het publiek het niet merkt waarover je speelt is een beetje vertekenend: dat veronderstelt dat het voor jou blijkbaar ook niet uitmaakt welke gitaar je in je handen hebt, welke amp of simulator, welke speakers of in ears, welke pedalen, welke delay, jij speelt gewoon hetzelfde. Dat klopt natuurlijk niet. Maar enige flexibiliteit mag er wel zijn denk ik. Zelf vind ik een 4x12 (bijna) altijd vetter voor rock dan een 2x12 hoewel er heel veel 2x12's zijn die ik echt te gek vind (en 1x12 ook, geldt ook voor 1x10 in de juiste context). Wat betreft sjouwen vind ik de 2x12 weer leuker. Tsja ... Het is ook een beetje genre afhankelijk denk ik. En waar je speelt. Thuis is 1x10 bijvoorbeeld fijner dan alles wat groter is. Misschien is het wel vooral de kunst om wat je ook in je handen hebt te laten klinken, om overal een geluid uit te kunnen toveren?

Senior Member

Standaard

Kortom. Buizenversterkers blijven in ieder geval tot alle gitaarnetters dood zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Kortom. Buizenversterkers blijven in ieder geval tot alle gitaarnetters dood zijn.
    Wat op zich niet zo heel lang meer duurt.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dat lijkt mij ook

Weet je wat ik als enige mis bij de overstap van monitor naar in-ear? De heerlijke feedback aan t eind van een solo als je naar de monitor toestapt, nog even laten uitfeedbacken (met de solo patch met dikke delay nog aan uiteraard) en dan met de whammybar omlaag en wegstappen. Mjammie. Helaas. BEhalve dat vind ik in-ears echt heerlijk spelen
    Nou vind ik de karakteristiek van mijn loodzware slanted Engl 212 met V30's echt wel anders dan van mijn kunststof monitor en dat los je niet alleen op met volume.

En er is natuurlijk een reden dat veel artiesten die met IEM spelen live toch gitaarspeakers op het podium hebben staan

Senior Member

Standaard

Wat mij aan modelling nogal tegenstaat is dat zo’n apparaat 1000 amps en pedalen nadoet maar er zelf geen nieuw geluid aan toevoegt. En stilstand is niet zo goed voor muziek die het vaak voor ern groot deel moet hebben van technische veranderingen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten