-
7 februari 2024, 23:48
Fair enough, misschien praten ook wel wat langs elkaar heen, dat kan zeker aan mij liggen hoor.
Zelf heb ik het idee dat de combinatie van bias en filtering juist bij de Vox amps veel invloed heeft, maar mogelijk ligt dat meer aan de filtering dan?
In de laagste stand van de bias switch in de CC series vond ik het toch wel vlak en dunnetjes worden, het geluid wordt er wat saaier en minder dynamisch van in mijn beleving, dat zou ik dan als een te koude bias bestempelen.
Neemt niet weg dat we volgens mij dezelfde mening zijn toegedaan dat zo'n dus switch niet bijster veel toevoegt, het moet gewoon goed afgesteld staan dan heb je zo'n switch niet nodig.
Ik ken Rory zijn werk niet echt maar zijn geluid staat me in herinnering niet bij als bijzonder goed.
Bij de echte Vox sound hoort wat mij betreft iets van muzikale ghost notes of op zijn allerminst een bepaalde levendigheid en speciale boventonen in het geluid.
Bij veel boutique amps krijgen ze dat laatste al niet eens voor elkaar, zeker van een Handwired Vox mag je hoge verwachtingen hebben wat dat betreft gezien de legacy en het bedrag dat je ervoor neer moet leggen.
Regels voor berichten