Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 29 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 286
    Senior Member

Standaard

Metal is een goed voorbeeld denk ik.
    Naarmate de Marshall gain toenam ging het van blues rock naar hard rock naar metal enz met alle competitie op dat vlak tot gevolg
    Of, Floyd Rose gaf gitaristen de duikvlucht, Ibanez de wizzard en DiMarzio de middy high output dus die combinatie bepaalde de 80's sound, bij die tak van sport dan.

De metal jongens staan ook meer open voor digitaal want dat heeft de erfenis van old skool buizenamp niet en dus interessant voor de producenten die zich richten op nieuwe producten voor de nieuwe lichting.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 1 februari 2024 om 15:29

Super Moderator

Standaard

Harrie Beton was lang lid van de modeling kerk. Alle modellen Line6 gehad inclusief de PRO. Heb veel erna getest inclusief de Fractal en de Kemper en ik bezit nog een Headrush Pedalboard. Maar het is het gewoon net niet.

Mijn geluid komt uit een 100 watt Carvin legacy met 2 buisjes uit, 50 watt. Victory speaker voor thuis. 2x12. Heb nog voor doven en slechthorenden een 4x12 Legacy.
    Vriendelijke groet,

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De metal jongens staan ook meer open voor digitaal want dat heeft de erfenis van old skool buizenamp niet
    Is dit echt zo? Uit de metalhoek komt juist die versterkermuur. En daarna denk ik aan Soldano, Mesa (en in het speciaal de rectifiers), In zekere mate Rivera, Engl maar toch ook wel H&K, om er een paar te noemen die hun furore toch behoorlijk te danken hebben aan de metal-scene.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Onder de jeugd is momenteel vinyl draaien ook weer hip (al dan niet als hipdoenerij).

de paar vinyl perserijen die er zijn draaien overuren en kunnen de vraag niet aan, wat er voor zorgt dat er vanzelf weer nieuwe perserijen bij gaan komen. Wie weet gebeurd dat over een paar jaar ook met buizen.
    Daar begrijp ik niets van, want vrijwel alles wat op vinyl uitkomt is digitaal opgenomen om de simpele reden dat het in vergelijking met analoog opnemen bijna gratis is.

Een 2 inch analoge audiotape kost bijna 400 euro en is in 16 minuten vol op high speed en dan heb je 24 sporen. Een snelle computer kan wel 1000 sporen aan en die kun je geautonatiseerd mixen.

En dan moet het resultaat op zo'n achterlijk stuk kunststof met rumble geknetter en de geluisdkwaliteit schiet ook niet op in vergelijking met de digitale master.

Het is een merkwaardige wereld.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht

Wel eens overwogen iets meer inhoud te geven bij dit soort schetsjes? Ik vrees oprecht dat je probeert iets te illusteren met dat tekeningetje maar het ontgaat me in het algemeen volkomen en binnen deze thread al helemaal.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Daar begrijp ik niets van,
    Die laatste ben ik het mee eens maar;
    Er lijkt een tendens dat mensen na jaren streaming weer iets in handen willen hebben. Met de ontwikkeling van een stream "gekocht" hebben en de content kwijt zijn omdat de streamingdienst die content uit het programma heeft gegooid.

Plaatjes draaien dus? Cd spelerts zijn op hun retour en staads minder gangbaar te krijgen, DVD spelers idem. CD spelers zitten ook niet meer in auto's. CD is dus het stervende medium. En als je dan dus je muziek als hardware wil kopen en wss alleen thuis gaat draaien en er toch al een afspeelapparaat voor moet kopen? Dan koop je toch lekker die plaat me die hoes met uitgewerkt artwork?

Ik vond plaatjes draaien op m'n 8e al leuk en dat is in de 41 jaar nadien nooit veranderd. Dus als ik tegenwoordig iets koop, en da's vrij sporadisch want in de auto en op werk is streamen echt gemakkelijker, dan is dat als het kan op plaat. En of de source digitaal is geweest of niet maakt me niet zoveel uit. Audiofiel vind ik al jaren stom.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Is dit echt zo? Uit de metalhoek komt juist die versterkermuur. En daarna denk ik aan Soldano, Mesa (en in het speciaal de rectifiers), In zekere mate Rivera, Engl maar toch ook wel H&K, om er een paar te noemen die hun furore toch behoorlijk te danken hebben aan de metal-scene.
    Metal en Soldano? Soldano vond zijn weg met name bij de gevestigde sessie gitaristen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Daar begrijp ik niets van, want vrijwel alles wat op vinyl uitkomt is digitaal opgenomen om de simpele reden dat het in vergelijking met analoog opnemen bijna gratis is.

Een 2 inch analoge audiotape kost bijna 400 euro en is in 16 minuten vol op high speed en dan heb je 24 sporen. Een snelle computer kan wel 1000 sporen aan en die kun je geautonatiseerd mixen.

En dan moet het resultaat op zo'n achterlijk stuk kunststof met rumble geknetter en de geluisdkwaliteit schiet ook niet op in vergelijking met de digitale master.

Hier gaat het duidelijk om iets hips, de "experience" zoals hiervoor beschreven is dan belangrijker dan de geluidskwaliteit. Beetje vergelijkbaar met de Replifex van Rocktron, de goegemeente vond de Intellifex te digitaal klinken (ik meen dat dat ook gold voor de Chameleon). Weet je wat, dan kappen we het frequentiebereik na 6,3kHz (zoiets) gewoon af, dan klinkt het opeens allemaal veeeeeeel warmer.

Wat betreft Spotify, dat gebruik ik op de manier zoals ik LP's luisterde, ik luister volledige albums. Dankzij Spotify heb ik aardig wat nieuwe bands leren kennen.

Senior Member

Standaard

Voor mensen als Han & DML zal het volkomen bezopen en onbegrijpelijk voorkomen maar geluidskwaliteit is een relatief begrip en hangt samen met de context en bovendien subjectief,
    Het begrip context is natuurljk een onzinnige factor in een meetbaar wereldbeeld, snap ik
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 februari 2024 om 10:52

Senior Member

Standaard

Even de feiten, excusez le arrogance . Analoge tape, waar per slot van rekening de beste muziek op staat (pun intended) klinkt op goede apparatuur het beste analoog, dus (gekoppelde) analoge 2,5 inch tapes, persen op een mal, drukken op vinyl is AAA, meest zuiver op de ruis van de naald na. Komt er AD/DA conversie bij hangt het af van de kwaliteit ervan. Waarbij opgemerkt kan worden dat een 220 euro element op de pick up anders klinkt dan eentje van 120 euro.
    Han, is dit correct of is het onzin?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten