Je weet nooit wat het gaat doen. Onder de jeugd is momenteel vinyl draaien ook weer hip (al dan niet als hipdoenerij).
Ik zelf draai ook nog veel vinyl. En niet vanwege het welgewaardeerde antwoord binnen de audiowereld dat de geluidskwaliteit vele malen beter is dan de andere geluidsdragers. Maar gewoon omdat ik de hoezen, de lp's, de beleving en het bewust naar muziek luisteren leuker vind dan het achteloos door spotify heenzappen voor een achtergrond muziekje (ja dit doe ik ook).
Onder de gigantische hoeveelheid indiepop bandjes is het momenteel ook helemaal hip om op allerlei onbekende jaren 60 en 70 gitaren te spelen, al dan niet van matige tot kutkwaliteit. Of gebruik te maken van de geweldig onbetrouwbare tape echo's in de studio ipv een digitale of analoge delay.
Dus ondanks dat de eenheidsworst gewoon spotify luistert ipv vinyl en fender speelt ipv hondo, zal er altijd een groep voorstanders zijn en blijven van ouwe meuk. Of dit voldoende is om een buizenfabriek open te houden? Geen idee, de paar vinyl perserijen die er zijn draaien overuren en kunnen de vraag niet aan, wat er voor zorgt dat er vanzelf weer nieuwe perserijen bij gaan komen. Wie weet gebeurd dat over een paar jaar ook met buizen.
Favorieten/bladwijzers