Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 46 EersteEerste ... 21293031323341 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 451
    Moderator

Standaard

Ik was wel verbaasd over de 9 van Cesar voor die Blues Brothers. Zag er wel heel leuk uit, maar muzikaal staat dat op een heel ander nivo dan de Toto, de Bee gees en die band van die Sinatra meneer en vooral die laatste band is gewoon onbehoorlijk goed bezig.

Mooi om te zien en te horen en het is echt genieten, maar die jury ga ik nooit aan wennen. En ik vergeet ff die CCR band, want die waren ook heel goed bezig.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Slash n roses terecht naar huis idd. Vloog behoorlijk uit de bocht.

Blues brothers vond ik erg leuk. Het gaat niet om het muzikaal niveau van de band die je nadoet, het gaat er om hoe je ze na doet en dat doen ze erg goed. Vooral John belushi, sprekend.

Zeker is het niveau van de bands als toto en de beegees hoger, maar zoals altikd met live muziek, gaat het om hoe vermakelijk iets is.

Maar wat een hoog niveau van bands dit jaar
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Wordt een beetje moe van Ceasar met z'n constante "doe nog eens een roffeltje op je drums". Alleen Spike is nog wat kritisch, Angela vindt t ook "allemaal hartstikke leuk". Gelukkig stijgen de meeste bands boven de jury uit. Ook CCR was goed te pruimen en verrassend.
    Inderdaad. Cesar heeft echt niks te melden, vorige seizoenen ook al niet. Spike had vorige seizoenen nog wel goed commentaar maar vind nu ook alles super en is nauwelijks kritisch. En Angela is al helemaal niet meer kritisch. Wel een hoog niveau dit seizoen. Wel jammer dat er nu ook (professionele) bands meerdoen zoals de Fortunate Sons die al jaren meedraaien in het circuit met eigen werk en dit nu als kans zien om optredens te scoren als tribute band. Voor de rest heb ik helemaal niks met tribute bands en veel meer respect voor bands met eigen werk. Ik vind tribute bands een beetje armoede op de Nederlandse podia. Maar op tv in wedstrijdverband vind ik wel leuk.

De opzet van het programma dat er iedere week steeds meer 1 nieuwe band bij komt maakt het wel niet echt spannend. je weet bijna van te voren al welke band er uit gaat vliegen. Ze zouden minimaal twee of drie nieuwe bands moeten doen dan was het veel spannender. Nu 1 of 2 optredens van een band weet je toch al wat ze in een mars hebben (of niet in een mars hebben).
    Laatst gewijzigd door apekop; 31 januari 2024 om 00:28
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Moderator

Standaard

Het nivo is erg hoog deze keer en zoals iemand hier terecht opmerkte gaat het er om dat de band of artiest zoveel mogelijk op het origineel lijkt en of de muziek al dan niet ingewikkeld is doet er minder toe.

Want de muziek van TOTO is natuurlijk wat gecompliceerder dan die van CCR, maar daar gaat het niet om.

En dan kom ik bij vanavond. Die band welke Peter Douglas begeleidt is wereldklasse, maar de zanger zelf ben ik weinig van onder de indruk. Niettemin kreeg hj van de jury hoge cijfers en dat snap ik niet want wat betreft zijn timing komt hij niet eens in de buurt van Frank Sinatra.

En dan mag hij wel zijn nummers zingen, maar daarmee kom je er niet in mijn onbescheiden mening.

Waar ik behoorlijk van naar de kloten ging was die Joe Cocker kloon, dat ontroerde me zeer en hoewel je niet snel Joe Cocker kan kopieëren, deed die man me echt wel wat en dat had alles te maken met zijn emotie.

En dat is in de muziek een belangrijke factor.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    ... Die band welke Peter Douglas begeleidt is wereldklasse, maar de zanger zelf ben ik weinig van onder de indruk. Niettemin kreeg hj van de jury hoge cijfers en dat snap ik niet want wat betreft zijn timing komt hij niet eens in de buurt van Frank Sinatra.

En dan mag hij wel zijn nummers zingen, maar daarmee kom je er niet in mijn onbescheiden mening...
    Ik vind 'm qua stem best wel goed en ik had juist het idee dat de timing wel ok was, maar ik ben geen Sinatra kenner / liefhebber.

Dat Toto zo laag scoorde vanwege de zangstem van de toetsenist snapte ik niet helemaal. Niet alle zangstemmen in een band kunnen qua gelijkenis overtuigen. Africa werd best goed neergezet.

Blues Brothers Tribute allemaal negens en Gloria's Sound Machine eruit zag ik niet aankomen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Moderator

Standaard

De timing van de heer Sinatra was uniek en geweldig en qua stem komt Peter Douglas een beetje bij hem in de buurt, maar zijn timing is totaal anders, maar ik ben wat dat betreft een mierenneuker.

En idd is die Blues Brothers kloon heel leuk om te zien, maar die band haalde het niet bij het origineel.

Dat Gloria's sound machine er uit zag ik wel aankomen, zij had niet het meest geschikte nummer uitgekozen en dat is jammer maar helaas.

Senior Member

Standaard We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!

Ik vind de Blues Brothers wel verfrissend. Ik vind ze wel dicht bij het origineel komen ook. Ze moeten nog iets strakker spelen, maar het is 100% entertainment.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Moderator

Standaard

Ik miste de gitaarrifjes die je in de film wel hoort.

Senior Member

Standaard

Het was een wisselvallige ronde gisteren vond ik. Waar TOTO normaal heel goed presteert moest ik het nu eens een keer eens zijn met Angela, het was rommelig en ik weet niet goed waar dat aan lag. Op de een of andere manier lag het allemaal niet lekker op elkaar en werd het geen geheel, en dat lag mede aan de zang van de toetsenist maar zeker niet alleen.

De spice girls vond ik gisteren eigenlijk ook niet zo slecht, ik vind dat ze het kwa looks en stemmen zeker richting het origineel weten te krijgen. Maar je ziet gewoon aankomen dat zij er volgende week of de week erna uit gaan vliegen.

Blues Brothers is zoals Kim zegt 100% entertainment. Geen bijzondere diepgang, geen bijzonder goede band maar het is gewoon leuk om naar te kijken. De twee heren vind ik overigens wat gezichtstrekken betreft ook nog eens verrassend lijken op het origineel.

Joe cocker deed het zeer goed. Zijn eigen draai en toch lijkend op het origineel.

Ik vind het moeilijk. Ik denk dat de 4 bands voor ziggo gaan worden beegees, toto, sinatra en dan als 4e CCR of Joe cocker. En dan verwacht ik Joe Cocker vanwege iets meer podiumvulling, meer ervaring met grote podia, etc. Ik denk toch dat de jury daar stiekem ook wel rekening mee houden met wat ze in de ziggo gaan zetten. En wat het commercieel goed gaat doen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Het gaat er uiteindelijk toch om welke liedjes er gespeeld worden. De populaire nrs. krijgen toch meer stemmen, zowel van publiek als de jury. Wat dat betreft blijven het toch gemiddelde coverbands: Echt verrassende en gedurfde songkeuzes ben ik nog niet tegengekomen.
    If it ain't got purple it ain't got music.

Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten