Wat was die Toto band vanavond weer geweldig en wat een leuke bassiste.
Maar die jury, ik kan daar weinig mee, leuk dat ze er zitten, maar waar slaat het op?
Het commentaar blijft drama van de jury, maar wat een hoog niveau van bands.
Die beegees band vind ik ook bizar goed.
Rocket Guy (Elton John) eruit verbaast me wel een beetje.
Ik ben geen Elton-fan, maar ik vond de performance toch wel beter dan die van Slash 'n' Roses.
Zal ook wel komen omdat Rocket Guy een wat minder bekend nummer bracht, Slash 'n' Roses kwam meteen met die zeikcover van Dylan.
Bee Gees moeten wel oppassen denk ik, die blijven een beetje in het beginwerk hangen. Op zich prima, want met die Saturday Night Fever zooi heb ik persoonlijk niks. Maar ik weet niet hoe er gereageerd wordt als ze volgende week met bv. Spicks and Specks komen aanzetten i.p.v. castratendisco.
"Meten is weten, gissen is missen"
Wordt een beetje moe van Ceasar met z'n constante "doe nog eens een roffeltje op je drums". Alleen Spike is nog wat kritisch, Angela vindt t ook "allemaal hartstikke leuk". Gelukkig stijgen de meeste bands boven de jury uit. Ook CCR was goed te pruimen en verrassend.
Ik vond Rocket Guy deze week ook een beetje tegenvallen moet ik zeggen. En hij mist een beetje de power en jeux die Elton John live neer weet te zetten. Met een pak aantrekken ben je er nog niet.
Slash n Roses was nu voor het eerst. Dan maakt dat misschien nog wat indruk op de jury als nieuwe binnenkomer. De komende shows gaat daar ook kritischer naar gekeken worden. Wellicht komt het omdat ik een deel van de band ken, maar ik vind het wel een lekkere bandje met goede muzikanten ook. Hoewel ik niet verwacht dat ze het gaan halen tot het einde.
Ik denk ook zeker dat het eerdere werk van de Beegees mensen meer aanspreekt. Ik vind ze vocal heel erg sterk in de samenzang. "barry" mist alleen zn kunstgebid slisje haha.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ik vind de jury inhoudelijk amper commentaar geven. Het hangt aan elkaar van anekdotes, persoonlijke ervaringen en erg subjectieve beoordelingen.
CCR vind ik wat band betreft erg goed, alleen de stem is erg zwaar en rauw tenopzichte van het origineel. Uiteraard kun je daar weinig aan doen, maar dat komt bijvoorbeeld bij een beegees, joe cocker, elton, etc allemaal beter in de richting.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Het gaat natuurlijk om de kijkcijfers en die jury zit daar voor de sier, maar inhoudelijk heeft het weinig te betekenen.
Het is alleen wel heel jammer dat ze wel bepalen hoe hoog iemand eindigt en zo zie je dat een minder bandje verder komt dan een bandje dat beter is.
Zo zat ik eens in de jury bij zo'n bandjecontest in een jeugdcentrum en een mannetje die gitaar speelde met drie accoorden en erbij zong kreeg van een medejurylid een heel hoog cijfer omdat hij het zo leuk vond.
En een metalbandje die veel beter presteerde gaf hij een laag cijfer want hij hield niet van die herrie.
Daar hebben we bij de besprekingen wie er moest winnen een heel stevige discussie over gevoerd.
Het is heel simpel: wil je goed jureren, dan moet je je persoonlijke smaak even thuis laten en je moet verstand hebben van muziek en van het bandjesgebeuren en het is ook mooi als je meerdere instrumenten beheerst zodat je weet waar de moeilijkheden zitten.
Ik zou het mooi en fijn vinden als men voor de jury mensen uitnodigt zoals bekende producers en mensen met een grote algemene vakkennis in het muziekgebeuren en geen bekende nederlanders als een Dolly Dot.
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Bee Gees Forever heeft 'mijn advies'opgevolgd en staan met hun discoklapper meteen bovenaan.
Slash & Roses was verleden week al niks en nu dus 2x niks, terecht exit.
Er komen vanaf nu geen nieuwe bands meer bij. Ik vermoed dat Totally Spice en Blues Brothers Tribute onderaan gaan eindigen en dus afvallen, voor de rest durf ik nog niet te ranken want de overige acts zijn allemaal wel erg goed.
"Meten is weten, gissen is missen"
Favorieten/bladwijzers