Ik vraag me af of het mogelijk is om een tremolo op een telecaster te maken met b.v een andere brug wie heeft er ervaring mee of weet wel onderdeel je dan nodig hebt. voor een moderne telecaster.
Ik vraag me af of het mogelijk is om een tremolo op een telecaster te maken met b.v een andere brug wie heeft er ervaring mee of weet wel onderdeel je dan nodig hebt. voor een moderne telecaster.
verschillende opties. Bigsby natuurlijk, maar ook moderne oplossingen zoals dit https://www.guitarworld.com/magazine...tremolo-system
Verder zijn er al fabriek af telecasters zoals de Schecter PT van nuys en Suhr
Ik heb een kennis die zweert bij zijn Stetsbar, heeft ook een tele met een Vega trem dacht ik
Hier had uw advertentie kunnen staan
Blijkbaar...?
Dit is er eentje van mij. 2-delig hard ash body, Original Floyd Rose, custom-made Lundgren humbuckers, LP Wiring, 5 delige maple neck, ebben fretboard met maple binding, 24.75" scale, 22 frets, luminlay sidedots, Jescar fretdraad. Het F-Gat is visueel. Doet helemaal níks. Hooguit 200 gram gewicht besparen maar dat is 't dan ook wel.
Een tremolo op een telecaster is eigenlijk heel eenvoudig. Er zit genoeg ruimte op de gitaar om dat voor elkaar te krijgen.
Je hebt nodig:
freesmachine
freesbits met kogellager (een langere, een kortere)
malletjes (eentje voor de voorkant, eentje voor de achterkant, eentje voor de tremolo cavity plate)
En de trem zelf natuurlijk.
Ik denk dat al met al, je hooguit een uur of 2 kwijt bent aan het inbouwen van een tremolo op een telecaster. Ik kan het weten; ik heb de gitaar van zojuist omgebouwd van hardtail naar trem. Hell, ik heb die héle gitaar gebouwd.
Dank jullie voor je reacties. Ik ben genezen dat gaat het voor mij niet worden ik ga er niet aan resen met risico dat ik iets verkeerd doe en zo nodig heb ik het nou ook weer niet op mijn E.C. strat zit al een tremolo en ik heb er nog een paar met een Bigsby
Met vr gr
Han
Als je nog nooit gefreesd hebt niet aan beginnen. Te gek voor woorden dat iemand dat als een simpel klusje voorstelt.
Orpheo he,
het is gewoon zijn autistische manier om te zeggen dat ie awesome is
isie natuurlijk ook maar vergeet wel 's dat wij gewone stervelingen zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan
Nee, Pepe, ik geef gewoon heel direct antwoord op zijn vraag. Hij vraagt wat er voor nodig is, ik geef precies antwoord.
Een bigsby kan natuurlijk, Stetsbar ook, de nieuwe tele-trem van Vegatrem kan ook (speciaal gemaakt voor een tele) maar die diven niet echt, whobblen een beetje.
Frezen ís ook niet lastig. Nooit als lastig ervaren. Ik zie oprecht niet waarom meten, uitlijnen, vastplakken met dubbelzijdig tape, en je frees aanzetten, zo lastig is.
Favorieten/bladwijzers