Een tremolo op een telecaster is eigenlijk heel eenvoudig. Er zit genoeg ruimte op de gitaar om dat voor elkaar te krijgen.

Je hebt nodig:

freesmachine
freesbits met kogellager (een langere, een kortere)
malletjes (eentje voor de voorkant, eentje voor de achterkant, eentje voor de tremolo cavity plate)
En de trem zelf natuurlijk.

Ik denk dat al met al, je hooguit een uur of 2 kwijt bent aan het inbouwen van een tremolo op een telecaster. Ik kan het weten; ik heb de gitaar van zojuist omgebouwd van hardtail naar trem. Hell, ik heb die héle gitaar gebouwd.