Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
Dat is geloof ik juist het probleem of in ieder geval voor een deel. Bij elke verandering in Windows die ook maar iets betekent voor het functioneren van de driver moet de fabrikant weer een nieuwe versie van de driver uitbrengen. De fabrikant zegt daar kan ik niet aan beginnen en dat wordt dan de smoes om er helemaal niks meer aan te doen.
Dat valt nou juist mee: Focusrite heeft een scale aan downloads voor verschillende systemen en versies; ook dus van Windows 11, maar die doet het dus niet. Maar ik weet eerlijk gezegd niet wie wat moet doen: Microsoft of Focusrite.

Externe Partijen die drivers aanbieden zijn denk ik altijd wat dubieus. Heb weleens op zo'n link geklikt en dan kom je met een setup bestand dat de juiste naam lijkt te hebben maar vervolgens een of andere a app installeert die je drivers moet updaten en dan moet je inderdaad ook nog eens gaan dokken om het probleem op te lossen. Erg frustrerend dit soort problemen, vooral omdat niemand zich verantwoordelijk voelt.
Ja, of ze doen voorkomen dat het gratis is, en als de installatie bijna rond is, moet je alsnog dokken. Misschien logisch maar ik vind het niet netjes.

Zal morgen eens op die dll googlen.
Ik heb het al een aantal keren gedaan, maar misschien vind jij wél iets...