Oorspronkelijk geplaatst door
Rinze
W11 heb ik geen ervaring mee maar kan wel melden dat het me jaren heeft gekost om mijn Saffire 6usb goed te laten werken onder w10. Alle drivers die ik kon vinden geprobeerd, in eerste instantie bij een oudere bèta versie uitgekomen die ergens nog op internet rond slingerde. Pas een jaar of twee later kwam Focusrite met een werkende officiële driver. En toen was het nog best lang zo dat bij elke update van Windows de driver in eerste instantie crashte, na loskoppelen en opnieuw de usb kabel aansluiten deed hij dan weer normaal. De laatste paar jaar zowaar geen gesodemieter meer. En al die tijd geen reactie van Focusrite op alle klachten van mensen met dezelfde problemen..
Nu is dat laatste vrij gebruikelijk in computerland, verkoop en marketing krijgt aanmerkelijk meer aandacht dan service. En het model dat de klant eigenlijk voor tester speelt helpt ook niet. Voor de Saffire had ik een terratec, kan me vaag herinneren dat dat ook geen feest was.
Dus ik hoop dat je snel een oplossing vindt maar zou het zelf meer buiten Focusrite om op relevant fora zoeken. Waarbij je dan natuurlijk wel alle toetsenbord ridders met een mening moet zien te omzeilen.. Destijds vond ik die bèta driver ergens op een pagina die wel aan de Focusrite site hoorde maar via de navigatie niet te vinden was. Iemand op een forum had de link gepost. Geloof dat die ook een jaar later ook al niet meer werkte, was een soort depository van vage drivers waar de fabrikant zelf nog weleens naar linkte als mensen echt aandrongen..
Wat bedoel je met betaalde driver? Van een derde partij oid? Er zitten normaal toch gewoon ASIO drivers in de software installatie?
Favorieten/bladwijzers