Kijk Pepe, jullie muziekanten hebben over het algemeen een absoluut gehoor. Daarom snap ik jouw opmerking niet zo goed. Ik ben maar een eenvoudige boerenlul maar ik kan me vreselijk ergeren als het geluid niet naar mn zin is. Aan de andere kant lach ik me rot om die lui met hun met bijenwas gevulde eikenhouten elco's dus zo kritisch ben ik nou ook weer niet.
Ik geef nog steeds de voorkeur aan een goeie stereoamp met mijn B&W boxen. Om ook mee te kunnen genieten van de surround wereld is de stereoamp aan de kant gezet maar die boxen zijn een blijvertje en luister toch meestal stereo.
Wat streamingdiensten betreft, ik ben natuurlijk ook een ouwe knar en hoor wel eens van die spotify zooi. Ik hoor dan gelijk dat het geen originele uitvoeringen zijn of dat ze zijn geremasterd. Ik herken nummers bij de eerste tonen en verbaas me er over hoeveel er is gekloot met de uitvoering. Jammer is dat want in de 60 en 70er jaren was de muziek nog te pruimen. Een deephouse remixje gaat er bij mij ook gretig in hoor maar het is anders.
Vinyl heb ik allemaal nog maar pak het niet zo snel. Wat ik regelmatig luister van vinyl heb ik gedigitaliseerd naar mp3. Niet opgeknapt met software maar vooraf met de hand alle tikjes er uitgehaald. Klinkt echt goed hoor en merk je niks negatiefs van. Met een nummer kan ik dan rustig een halve dag bezig zijn met het resultaat is er ook naar. Is de remake met automatische software bewerkt worden er ook zaken uit gefilterd die er juist in horen en dat merk je bij die geremasterde spotifyachtige tracks.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers