Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 60
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Mee eens. En een gitaar stemmen waar de hele zaal van mee van genieten vind ik killing.
    Les Paul kun je vervangen door elke gitaar. Het ziet er niet uit; overigens net als - toen roken nog gezond was - een sigaret tussen de snaren aan de kop.
    Lekker belangrijk. Zolang ik die gitaar om heb hangen let niemand op de gitaar of tuner.

Ik heb de clip-on tunertjes van Thomann ook wel on stage gebruikt in de tijd dat mijn G-Major het soms wel en ook regelmatig niet deed. Nooit last mee gehad. Daarna een Korg Pitchfuck, wat een ellende. Dat ding was niet bestand tegen de trillingen op het podium en werd dan ontzettend onrustig. Klote. Nu heb ik een Boss TU-3, stemt snel en nauwkeurig en geen zenuwachtig gewieber.

Maar ja, nu treedt ik niet meer op 😅

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Jeej! Een TU-3 liefhebber!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Mee eens. En een gitaar stemmen waar de hele zaal van mee van genieten vind ik killing.
    Les Paul kun je vervangen door elke gitaar. Het ziet er niet uit; overigens net als - toen roken nog gezond was - een sigaret tussen de snaren aan de kop.
    Ik heb op al mijn gitaren een draaibare mute knop dus dat is prima te doen zonder herrie. Bijkomend voordeel van zo'n clip tuner is dat mensen niet zo snel zien dat die goed klinkende en mooie Les Paul van mij van Harley Benton is. Oké da's dan weer niet zo handig bij m'n Gibsons, maar feitelijk interesseert mij dat ook geen barst.

Senior Member

Standaard

Ik zag ooit een concert -'79?- van de Damned waarbij de Captain zijn gitaar -SG- stemde met de feedback van een muur aan Marshalls doodleuk door de aankondiging van Vanian heen die natuurlijk niet te verstaan was maar dat maakte niks uit want het was op zijn minst net zo entertaining waarbij het publiek hoger of lager begon te joelen.
    een leuke anekdote over een beschaafde gitarist die stemde zonder iemand lastig te vallen ken ik niet.

Mijn allereerste tuner was een Korg -die iedereen had- totdat Boss met zijn TU 12 op de proppen kwam want dan hoefde je niet meer aan een knop te draaien, behalve om hem aan en uit te zetten natuurlijk.
    40 jaar oud en doet het nog steeds prima trouwens.

Laatst gewijzigd door Pepe; 20 mei 2023 om 11:50

Standaard

Die Boss heb ik ook nog ergens liggen. Blijft na al die jaren een heerlijk handig analoog dingetje.
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Senior Member

Standaard

Ja dat klopt, analoge functie... je zou haast vergeten dat er ook een microfoontje in zit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja dat klopt, analoge functie... je zou haast vergeten dat er ook een microfoontje in zit.
    Ja afluisteren waren ze al vroeg mee begonnen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Die Boss heb ik ook nog ergens liggen. Blijft na al die jaren een heerlijk handig analoog dingetje.
    Ik had een ouder model waarbij je met een schuifknopje de te stemmen snaar koos. Daarna trouwens jaren lang een Arion Stage tuner gehad, was ook ok.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zag ooit een concert -'79?- van de Damned waarbij de Captain zijn gitaar -SG- stemde met de feedback van een muur aan Marshalls doodleuk door de aankondiging van Vanian heen die natuurlijk niet te verstaan was maar dat maakte niks uit want het was op zijn minst net zo entertaining waarbij het publiek hoger of lager begon te joelen.
    een leuke anekdote over een beschaafde gitarist die stemde zonder iemand lastig te vallen ken ik niet.

Mijn allereerste tuner was een Korg -die iedereen had- totdat Boss met zijn TU 12 op de proppen kwam want dan hoefde je niet meer aan een knop te draaien, behalve om hem aan en uit te zetten natuurlijk.
    40 jaar oud en doet het nog steeds prima trouwens.

Die Korg was ook mijn eerste tuner, ik heb 'm nog steeds. Achter de 9V batterij zitten instelpotmeters voor iedere snaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten