Oral B ging bij mij na enkele maanden stuk. Oogestuurd en een gloednieuwe gekregen, zelfs een luxere versie met Bluetooth
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oral B ging bij mij na enkele maanden stuk. Oogestuurd en een gloednieuwe gekregen, zelfs een luxere versie met Bluetooth
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Zo zie je maar weer, het kan verkeren. (Hooft, Bredero)
Maar verder geen fans van de losse goedkope tuners op de headstock?
Zeker wel, heb hier een stuk of vier Korg PitchClips rondzwerven (kan er altijd maar twee vinden...). Misschien niet de goedkoopste maar wel de goeiste. Zodra er over een pedalenbordje gespeeld wordt is een TU-2 toch het fijnst.
"In God we trust, all others pay cash."
Maar wat is dan het nadeel van deze tuners? Als ik ze vergelijk met de tuner van Logic, zie ik weinig verschil, met een hoop herrie op het podium werken ze nog steeds en ze doen idioot lang met een batterij. Oké, aparte tunings, zoals bijvoorbeeld ACDC, doen ze niet.
Ik heb een Fender clip on tuner. Super handig, want je hebt geen stroom nodig. Ik heb niet het idee dat deze heel precies is, want hij is snel ‘groen’ en heeft een ruime marge. Maar dat kan ook alleen dit exemplaar zijn.
Op een podium vertrouw ik nog steeds op een pedaal. Dan heb ik toch stroom liggen.
Ik heb een (hele) goedkope clipon en een Korg pitchclip.
Beiden (óf mijn gitaren, zeg het maar) hebben ze last van omgevingsgeluid/resonantie/weet ik het. De tuner in de Kemper is dan 1000x handiger.
Verder hebben mijn medebandleden een innige relatie met mij, dus er butst nog weleens iemand tegen de headstock. Die clipon laten zitten is dan ook niet echt een optie.
Het heeft voor mij simpelweg 0 voordelen ten opzichte van een tuner in pedaalvorm.
Wél ten opzichte van rackvorm, want mijn zooi staat eigenlijk nooit in het zicht; een racktuner heb ik daarom ook al jaren niet meer.
Nee die vallen niet af 100% zelfs, maar ik snap dat ik het niet snap.
"Me" Les Paul zelfs.
“U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
Van Kooten & De Bie
Favorieten/bladwijzers