Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Threaded View

Junior Member

Standaard

Aan de optie van het gebruiken van accu's in combinatie van een inverter had ik nog niet gedacht. Het lijkt me ook een manier om hier in Ghana zinvol met zonnepanelen te gaan werken (omdat de prijs voor elektriciteit hier erg laag is). Hartelijk dank voor deze suggestie! Misschien is het maar het beste als ik de benodigde apparatuur in Nederland koop en naar hier laat verschepen.

Mijn probleem met surge protectors die hier in Ghana uitbundig te kopen zijn, is dat de gegevens over het "threshold voltage" (dus het voltage wanneer ze de boel afkappen) en de maximale stroom die ze aankunnen, volledig ontbreken. Vrijwel alle in Ghana te verkrijgen apparatuur komt uit China. Het is bedroevend hoe weinig data daar over op internet is te vinden (als het al betrouwbaar is...). Bij de verkooppunten kunnen ze dit soort voor de hand liggende vragen (dan) ook niet beantwoorden.

Als uitstapje nog een anecdote over Chinees spul. Ik kocht een paar weken geleden een verdeelstekker gemaakt in China. Toen ik daar een Europese stekker op monteerde (in Ghana zijn Engelse stekkers standaard) kwam ik er achter dat de interne draad in de aardleiding naar de verdeelstekker volledig ontbrak. Er zat niets in het plastic omhulsel voor de aardleiding! Het ding was dus niet geaard. Dat is toch je reinste crimineel besparen op koper ten koste van veiligheid!

Ik heb nu zeer vers contact met een winkel in Accra (de hoofdstad van Ghana) die muziekapparatuur verkopen, de grootste winkel voor dit soort apparatuur in Ghana. Ik heb hen gevraagd hoe zij de apparatuur in hun showroom beschermen tegen overvoltage e.d.. Zoals zo vaak zijn ook zij van goede wil, maar op mijn voor de hand liggende vraag welke apparatuur ze precies gebruiken om schade in nota bene hun eigen winkel te voorkomen, hebben ze nog geen antwoord (maar ik zal morgen teruggebeld worden...).

Het is hier in Ghana zo af en toe echt om met je hoofd tegen een muur te gaan staan bonken...
    Laatst gewijzigd door Robert G.; 23 maart 2023 om 22:44

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten