Nope. 8.6 volgens Google.
En die 8.6 kg moet dan met een paar M4 boutjes aan een spaanplaat baffle hangen. Dat gaat idd wel lukken. Maar als als ik me voor de grap even voorstel dat die speakerkast tijden een cafe-optreden zijwaarts van een barkruk/stoel/colakratje af lazert wordt ik best zenuwachtig van de krachten die even, zijwaarts, op dat spaanplaat komen te staan. Nee, die M4 boutjes zullen wss niet afbreken. Maar als ze niet heel goed aangetrokken zijn zullen ze na die klap wss wel scheef in dat spaanplaat zitten, zo niet gewoon krom getrokken zijn. Ook al omdat de rand tussen schroef en opening in de baffle meestal niet zo breed is. Alléén daarom is het gebruik van Hans carrosserieringen wel een absoluut minimum. Of slagmoeren natuurlijk.
Nou zie ik een hoop. Dagelijks. Waaronder ook best veel bouten en moeren. Maar dit soort zaken "zie ik dus niet vaak". Sterker nog, eigenlijk vrij weinig. Ik heb wel eens het gevoel dat alleen "vaklui" die werken met "professionele materialen" dat "vaak" tegenkomen. Iets met beroepsdeformatie dus.![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers