Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 58

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik vind het dan weer een raar fenomeen dat iedereen het hier beter denkt te weten dan de eigenaar zelf. Als iemand blij is met z’n ding, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat ding niet goed is?
    Dat er niemand zegt dat het ding niet goed is? Tenminste, misschien wel maar da's me in dit draadje niet direct opgevallen. Wél dat we (en ik dus ik dus ook) op basis van het verhaal een paar kritische vragen stellen. Als de TS stelt dat hij het schema heeft opgezocht en er 2 buisjes in zitten maar vervolgens stelt dat het ding er, bij schoenendoosformaat, 30W uitgooit wordt ik, ook uit professie, heel nieuwsgierig. Heb ik dan gezegd dat het ding niet goed is? Volgens mij niet. En als we dan doorbomen over andere versterkers met een soortgelijke buizen-pre topologie om vervolgens door te gaan over solidstate pre en buizeneind wordt het nog een evedig draadje ook. En dat in een stervend forum.

Intussen hebben we ook wat vragen gesteld en antwoorden gekregen van ervaringsdeskundigen over het live gebruik van mini-versterkers.

En vervolgens is de TS er, door dit draadje, achter gekomen (ja achter gekomen) dat z'n goed klinkende versterker een SS eindversterker heeft is dat mooi. Aangezien hij stelt wel affectie te hebben met elektronica is het goed om z'n hele versterker te snappen.

Maar, Als we dan toch slakken van zout moeten gaan voorzien doe ik dat liever offtopic
    https://www.startpagina.nl/v/kunst-c...pen-gebruiken/
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De TS is blij en dat is prima.
    Pzies, daar gaat het primair om.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    dacht ook een buizenversterker te hebben gekocht en dat klopt dus niet (helemaal).
    Pzies, daar gaat het (misschien) secundair om.

Als we altijd - zoals Pepe aangeeft - ‘min of meer de essentie van een gitaarforum moeten volgen’, dan hebben we nog wel (weer) even te gaan.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Het verhaal deed mij een beetje aan het video-kastje van Roel Pieper denken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het verhaal deed mij een beetje aan het video-kastje van Roel Pieper denken.
    Jan Sloot bedoel je neem ik aan? Maar da's een retespannend verhaal!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Jan Sloot bedoel je neem ik aan? Maar da's een retespannend verhaal!
    Die ja, ik heb het destijds met stijgende verbazing gevolgd, vooral omdat cum laude afgestudeerd informaticus Pieper er bij zat. Enorm slechte reclame voor een TU, net als die halfzachte Jan Timmer, die vooral als voorzitter van het millennium-platform volledig door het ijs zakte.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die ja, ik heb het destijds met stijgende verbazing gevolgd, vooral omdat cum laude afgestudeerd informaticus Pieper er bij zat. Enorm slechte reclame voor een TU, net als die halfzachte Jan Timmer, die vooral als voorzitter van het millennium-platform volledig door het ijs zakte.
    Ja, dat was voor een video-editor als ik een zeer vermakelijk en op de lachspieren laxerend verhaal.

Wat Timmer betreft, ik heb een aantal jaren in 5-ploegendienst gewerkt voor (toen nog) Philips Semiconductors in Nijmegen. Tijdens de jaarlijkse Philips Customer Day (pep-talk dag voor Philips werknemers) werd een video van Timmer vertoond. Hij was op bezoek bij een Philips plant in Shanghai. Roemde de arbeidsethos daar. En een pleidooi voor de 24-uurs economie itt de zogenaamde 9-5 mentaliteit alhier (again.. 5-ploegen dienst). Zei letterijk in die video: " Als ik nog een jonge vent was zou ik graag in zo'n Chinese fabriek willen werken."
    Goedkope peptalk van een bijna obese CEO met dito salaris en sky-rocketing aandelen pakket... En toen bestond een fab als Foxconn nog niet eens met hun geweldige arbeidsvoorwaarden..
    Laatst gewijzigd door MarkS; 14 januari 2023 om 13:48

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    En toen bestond een fab als Foxconn nog niet eens met hun geweldige arbeidsvoorwaarden..
    Foxconn is van 1974. Timmer was CEO van 1990 tot 1996. Dat gaat nog wel lukken.

Ik liep in 2008 rond bij Foxconn in Tsjechie. Daar konden ze het af met 2 ploegen van personeel dat 10 uur per dag werkte 7 dagen per week en na 3 maanden -1 dag op het vliegtuig terug naar Vietnam, Cambodja of Mongolie. Want na 3 maanden gingen er andere eisen gelden zoals pensioenen en permanente verblijfsvergunningen.... Tsjechen werkten er niet in produktiefuncties. Veel te duur. Lawaainiveau ook krap aan een dB-tje onder de toegestane limiet want anders moesten ze gehoorbescherming gaan verschaffen....

Maar de geassembleerde HP computers en laptops waren fijn goedkoop!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ja, dat was voor een video-editor als ik een zeer vermakelijk en op de lachspieren laxerend verhaal.

Wat Timmer betreft, ik heb een aantal jaren in 5-ploegendienst gewerkt voor (toen nog) Philips Semiconductors in Nijmegen. Tijdens de jaarlijkse Philips Customer Day (pep-talk dag voor Philips werknemers) werd een video van Timmer vertoond. Hij was op bezoek bij een Philips plant in Shanghai. Roemde de arbeidsethos daar. En een pleidooi voor de 24-uurs economie itt de zogenaamde 9-5 mentaliteit alhier (again.. 5-ploegen dienst). Zei letterijk in die video: " Als ik nog een jonge vent was zou ik graag in zo'n Chinese fabriek willen werken."
    Goedkope peptalk van een bijna obese CEO met dito salaris en sky-rocketing aandelen pakket... En toen bestond een fab als Foxconn nog niet eens met hun geweldige arbeidsvoorwaarden..
    De man was een wereldvreemde idioot, maar nog steeds vraag ik mij af: hoe kan dit genre hoogopgeleide mannen (want dat zijn het altijd) zo falen op het gebied van kennis? Even een citaat van hem over het millenniumprobleem:

Neemt u zelf nog maatregelen?

“Ik heb de leverancier van mijn verwarming aangesproken en de leverancier van mijn alarminstallatie. Die hebben mij beiden verzekerd dat er niets gebeurt. 'Dat kan ook absoluut niet', heb ik gezegd. Ik moet minstens een maand het land uit als het bij mij thuis fout gaat. Réken maar dat de journalisten bij mij voor de deur liggen om te zien of er bij het millennium-opperhoofd wat misloopt. Ik heb grote morele druk op mijn leveranciers uitgeoefend, laat ik het zo zeggen.”
    BRON

Foxconn is van 1974. Timmer was CEO van 1990 tot 1996. Dat gaat nog wel lukken.

Ik liep in 2008 rond bij Foxconn in Tsjechie. Daar konden ze het af met 2 ploegen van personeel dat 10 uur per dag werkte 7 dagen per week en na 3 maanden -1 dag op het vliegtuig terug naar Vietnam, Cambodja of Mongolie. Want na 3 maanden gingen er andere eisen gelden zoals pensioenen en permanente verblijfsvergunningen.... Tsjechen werkten er niet in produktiefuncties. Veel te duur. Lawaainiveau ook krap aan een dB-tje onder de toegestane limiet want anders moesten ze gehoorbescherming gaan verschaffen....

Hadden wij hier ooit niet een gristen (tegenwoordig Minster van Staat) rondlopen die zich afvroeg waar de VOC-mentaliteit gebleven was?
    Waar je mee omgaat word je door besmet. Dat geldt voor motorbendes net zo goed als voor directie en vergelijkbaar tuig.

Senior Member

Standaard

Sterk concurrerend is de technische term.
    Als copywriter was de term goedkoop/cheap een nono. Les expensive, scherp geprijsd, sterk concurrerend...

Ik schrijf allang geen reclameteksten meer maar dat zit er zo diep ingesleten,
    ik kan nog nachten wakker liggen van een beetje extra of een extra beetje

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    ..geen printplaat te speuren..gewoon alle componenten gesoldeerd als in de jaren stillekes..
    Dat vind ik dan weer wel goed gevonden van de producent: in de eerste zin van de specificaties staat “Hand wired tube sockets and plugs”, ik als volslagen electronica-leek denk dan meteen “ik heb zowaar een point to point versterker gekocht”, terwijl de fabrikant alleen maar zegt dat de buisjes en de plugs niet op een printplaat staan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten