Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ligt een beetje aan de valvestate. Niet alle valvestates gebruiken hun buisje op dezelfde manier. Je ervaring is daarintegen wel leuk. Als je die versterker eens open minded op een dito cab aansluit blijkt ineens dat het allemaal zo erg niet is als je af en toe moest geloven.

Je gedachtengang is net zo leuk buizenvoortrap in een SS powerstage. Valvestate is er één. Vox(Korg) doet het met z'n Valvetronix (geen idee hoe het klinkt), Legend deed het in de eighties, Fender met z'n Rockpro's en Performers, om er een paar te noemen.

Maar anders heb je nog de Soldano, Mesa, Koch en vele andere buizenpreamp-pedalen. Knoop er een dikke SS eindversterker achter en je hebt een soortgelijke setup.... of toch niet?

Niet helemaal. de 2e helft van het 2e buisje wordt hier echt als eindversterker geschakelt. Geen idee hoe dat soundwise uitpakt maar her t is net anders dan een gewone versterkerpreamp-stage. Maar met dit soort grappen gaat de ADA Ampulator door m'n gedachten. En da's gewoon een knap ontwerp... vind ik.
    Dit maakt mij dan wel nieuwsgierig naar de klank.... En vooral hoe die in een band live overeind blijft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Dit maakt mij dan wel nieuwsgierig naar de klank.... En vooral hoe die in een band live overeind blijft.

Ik weet dat Julian Sas in zijn begintijd over 2 VS100 fullstacks (8412’s kasten geloof ik) speelde. Dit gezegd hebbende zonder enig oordeel over de klank.

Senior Member

Standaard

Ik vond de 1e generatie Valvestate amps heerlijk klinken, en vooral door de "contour" knop. Daardoor werd ie heel veelzijdig instelbaar. Tot mijn grote vreugde zat deze knop ook op de fulltube VintageModern reeks die ik, als een van de weinigen, ook ontzettend goed vond klinken.

te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Nog eens de motorkap opengedaan en eens het volledige unitje uitgebouwd, en er zit idd nog een solidstate plaatje erachter als eindpowertrap denk ik. Dit staat nergens vermeld op hun schemas op internet.
    Maar ik ben volledig weg van dat bakske.
    Als je er eentje vind...kopen zou ik zeggen.
    Zeker voor de thuisspelers. En op stand 5 horen de buren het ook.....
    Stand 5? Dat kun je zelfs niet aflezen, staat geen schaalverdeling op.
    EENVOUD was zeker de bedoeling en 100% geslaagd.

Senior Member

Standaard

Ik blijf het altijd een raar ding vinden dat waneer je iets goed vindt anderen dan dat ook moeten vinden & kopen,
    maar h
    et zal enthousiasme zijn natuurlijk,
    wachten tot de witte broodweken en garantie verlopen is vaak een handige richtlijn weet ik uit eigen ervaring.

Senior Member

Standaard

Ik vind het dan weer een raar fenomeen dat iedereen het hier beter denkt te weten dan de eigenaar zelf. Als iemand blij is met z’n ding, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat ding niet goed is?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik vind het dan weer een raar fenomeen dat iedereen het hier beter denkt te weten dan de eigenaar zelf. Als iemand blij is met z’n ding, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat ding niet goed is?
    Inderdaad, eensch

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Het is een goede Nederlandse traditie om bij claims ook zelf na te denken. Zo is de eigenar er achter gekomen dat het niet is wat hij initieel aan nam op basis van documentatie. Min of meer de essentie van een gitaarforum.
    Dat je blij bent met je nieuwe aanwinst en dat wil delen ook.
    Mooi allemaal.

Standaard

De eigenaar is daar "niet" achtergekomen..de eigenaar had net als jullie nieuwsgierig gegoogled wat het was ..achteraf ik het kocht!!!..want ik had het gewoon aangekocht zonder dat ik wist wat het in feite was..en...Mijn vraag op dit forum was gewoon of iemand deze schoendoos ook had..."niemand" blijkbaar..maar aan de commentaren te zien hebben ze het wel allen opgezocht op internet...Net als ik...Dus meld ik jullie gewoon dat ik het voor zo een simpel gebouwd ding een heel lekker versterkertje vind die klinkt als een klein monstertje. Besluit als "Professional 😉" niemand kent het ..sommige denken dat ze het al weten..maar ik heb het..(en vooral niet duur aangekocht)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De TS is blij en dat is prima. Hij dacht ook een buizenversterker te hebben gekocht en dat klopt dus niet (helemaal).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten