Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
    Senior Member

Standaard

Ik reageerde op een post van een uur oud.

Standaard

Vervlogen tijden, wat word ik oud. Alle Belgische muziekwinkels die in dit topic aan bod kwamen (Piens, Key Music, Bebop, Guitar Shop..) zijn al verdwenen. Wie is er hier even oud of ouder en herinnert zich Rudy's Music (Gent en Sint-Niklaas, Oostende bestaat volgens mij nog; waren allemaal familieleden volgens mij, ook die van de Bebop was verwant aan die van Rudy's).
    Wat hadden we nog allemaal... Budget Music, in Gent (Bagattestraat) had je ook nog iets waar ik mijn tweede gitaar kocht (een Daytone Strat). In Sint-Niklaas had je ook nog Bob.
    Dat die kleine zaken er van tussen vallen na een tijd is normaal maar bij die echte grote spelers is het wanbeheer.
    Bij Piens hadden ze niet door dat om den duur iedereen wist dat ze daar voor alles veel duurder waren en zodoende mensen alleen naar daar gingen om te bekijken en elders te bestellen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Dit topic was ook al 15 jaar dood..
    net zoals de rest van het forum

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turboblues Bekijk bericht
    Vervlogen tijden, wat word ik oud. Alle Belgische muziekwinkels die in dit topic aan bod kwamen (Piens, Key Music, Bebop, Guitar Shop..) zijn al verdwenen. Wie is er hier even oud of ouder en herinnert zich Rudy's Music (Gent en Sint-Niklaas, Oostende bestaat volgens mij nog; waren allemaal familieleden volgens mij, ook die van de Bebop was verwant aan die van Rudy's).
    Wat hadden we nog allemaal... Budget Music, in Gent (Bagattestraat) had je ook nog iets waar ik mijn tweede gitaar kocht (een Daytone Strat). In Sint-Niklaas had je ook nog Bob.
    Dat die kleine zaken er van tussen vallen na een tijd is normaal maar bij die echte grote spelers is het wanbeheer.
    Bij Piens hadden ze niet door dat om den duur iedereen wist dat ze daar voor alles veel duurder waren en zodoende mensen alleen naar daar gingen om te bekijken en elders te bestellen.

Ooit nog eens een Washburn HSS Superstrat met een Shift2001 tremolo in de Ankerstraat Sint-Niklaas gekocht. Ik weet zo niet meer welke winkel het was, mij staat Midi Music bij.

Standaard

Ja, turboblues, ik ook heb al die muziekwinkels meegemaakt. Een kleine anekdote : In 1990 dacht ik mijn kans gemist te hebben bij Thoma Okaze te Asse, want toen stond daar een originele 1968 Gibson Les Paul Custom te koop voor 70 000 Bef (kon dat toen niet betalen), maar achteraf gezien was het er eentje uit 1975, na wat opzoek werk, de voornaamste reden van geen 1968 was dat deze geen dish top had.... de serienummers 1968 en 1975 hebben zich toen herhaald.

Senior Member

Standaard

De faillissementsveiling van Key Music begint op 17-1-23 , althans dat is nu de stand van zaken. Is een paar keer uitgesteld, Jan 't Hoen (drummer Wild Romance) schijnt pogingen te doen om de meubelen te redden zoals ze dat zeggen bij jullie

https://www.hammertime.be/nl/categor...c-gitaren/2582

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ooit nog eens een Washburn HSS Superstrat met een Shift2001 tremolo in de Ankerstraat Sint-Niklaas gekocht. Ik weet zo niet meer welke winkel het was, mij staat Midi Music bij.
    Klopt, die was ik ook nog vergeten. Dat was aan de overkant. Heb ik nog 2 Kramer gitaren gekocht (zij waren toen hoofdverdeler of zo), daarna zijn ze naar een andere locatie gegaan in Sint-Niklaas en toen Kramer failliet ging in 1990 was het toevallig ook gedaan met Midi Music 🤔. In de Ankerstraat is er ook een tijdje een muziekwinkel geweest uitgebaat door een vrouw (ook lid van de "Rudy's" - familie geloof ik)...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akkermanfan Bekijk bericht
    Ja, turboblues, ik ook heb al die muziekwinkels meegemaakt. Een kleine anekdote : In 1990 dacht ik mijn kans gemist te hebben bij Thoma Okaze te Asse, want toen stond daar een originele 1968 Gibson Les Paul Custom te koop voor 70 000 Bef (kon dat toen niet betalen), maar achteraf gezien was het er eentje uit 1975, na wat opzoek werk, de voornaamste reden van geen 1968 was dat deze geen dish top had.... de serienummers 1968 en 1975 hebben zich toen herhaald.
    Thoma Okaze, bestaat ook al lang, nu nog enkel in Asse, vroeger ook in Gent. De eerste locatie daarvan was in de eerste locatie van Budget Music (Keizer Karel straat). Budget Music was toen verhuisd naar de Sint-Jacobsnieuwstraat.
    In Gent was de buurt van de Sint-Jacobsnieuwstraat zo'n beetje het mekka van de muziekwinkels zoals de Ankerstraat dit was in Sint-Niklaas.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    De faillissementsveiling van Key Music begint op 17-1-23 , althans dat is nu de stand van zaken. Is een paar keer uitgesteld, Jan 't Hoen (drummer Wild Romance) schijnt pogingen te doen om de meubelen te redden zoals ze dat zeggen bij jullie

https://www.hammertime.be/nl/categor...c-gitaren/2582
    Die veiling daar zit iedereen nu op te wachten, een van de redenen waarom de verkoop zowat plat ligt op 2dehands.be en Marktplaats. Iedereen denkt daar zijn slag te slaan. Maar door opbod tegen elkaar (en bijkomende kosten) zal de prijs uiteindelijk toch nog redelijk aan de hoge kant worden. Verwacht geen nieuwe Gibson Les Paul Standard voor de helft van de prijs (om maar een voorbeeld te geven).
    Ik denk dat er veel teleurgesteld zullen zijn.

Senior Member

Standaard

Ik kan mij haast niet voorstellen dat de gitaren per stuk geveild gaan worden. De handel heeft daar geen interesse in, maar gaat het toch zo dan is de situatie dat er (incl. kosten) rond de winkelprijs verkocht wordt, ook nog goed mogelijk.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten