Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 18 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 176

Discussie: HNGD: Telecaster(s)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Niemand die beweert dat het puur jaren 80 is, wel dat het een zeer herkenbaar en kenmerkend geluid uit die periode is dat veel werd gebruikt door diverse mensen en binnen verschillende genres en daar zaten echt gigantische hits tussen, Dire Straits, Robert Cray, Cock Robin, Mike Oldfield, Madonna, INXS, U2, Pink Floyd, Chris Isaak. To name a few.

Voor MIJ persoonlijk is de Strat juist dat kwik-kwek-kwak geluid and I love her for that.
    Arjan is nogal wisselend in zijn bewondering van de jaren 80.

Senior Member

Standaard

Voor MIJ persoonlijk is de Strat juist dat kwik-kwek-kwak geluid and I love her for that.
    Heten ze zo? De hals, middelste en brugpickup? Nooit geweten! Weer wat geleerd vandaag?

Senior Member

Standaard

INXS
    Nile Rodgers gaf 1 van die gitaristen een Tokai Talbot die hij niet meer af deed.
    Je vergeet af en toe wat je ook al weer in de keuken kwam doen maar dit soort nutteloze info plenty.

In die hele hair metal was geen standaard strat te vinden maar de superstrats waren meestal zo gewired dat voor tussenstanden de single mid gecombineerd werd met 1 coil van een humbucker.
    Vooral die Ibanezzen quackten dat het een lieve lust was.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 december 2022 om 00:01

Senior Member

Standaard

Toch wel leuk, zo’n topic over Telecasters...
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Toch gek dat zo'n forum leeg loopt. Je snapt het niet.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Toch gek dat zo'n forum leeg loopt. Je snapt het niet.
    Wees blij dat het over gitaren gaat. Beetje zure opmerking voor iemand die voornamelijk in de off topic hel post hoor. Ga gerust naar facebook of voor mij part naar tiktok en merk dat het veel erger kan dan hier.

Senior Member

Standaard

Maar heeft Piezo al antwoord op zijn vraag?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Niet om olie op het vuur te gooien, maar ik houd van de tussenstandjes op mijn strat. Gebruik het clean met een beetje reverb en soms heel licht wat delay erbij. Vooral neck/midden vind ik mooi. Ik ben eigenlijk een strat fanboy, om eerlijk te zijn. Ik heb niets met Les Pauls en zo……..

Maar dat is juist het leuke van instrumenten als gitaar, er zijn zoveel varianten en variaties. Dat moet geen strijd zijn, maar een aanvulling.

Senior Member

Standaard

Vind ik ook, houd erg van Les Paul en Telecaster, maar de kwikkwekkwak tussenstandsound op Moonlight Shadow (Mike Oldfield) of Sultans of Swing vind ik ook geweldig. Mijn eerste gitaarheld was Ritchie Blackmore, die speelt dan weer strat zonder kwek, alleen kwik of kwak, maar zonder quack dus.
    ALLES IS VERKOCHT!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Wees blij dat het over gitaren gaat. Beetje zure opmerking voor iemand die voornamelijk in de off topic hel post hoor. Ga gerust naar facebook of voor mij part naar tiktok en merk dat het veel erger kan dan hier.
    Het gaat over gitaren maar het topic wordt zoals vaak gebeurt gekaapt door leden die alleen hun eigen stokpaardje willen berijden en hun gelijk zien te halen. Dat is ook meteen de reden dat ik veel minder buiten OT post dan in het verleden.

En ja, dat gebeurt elders ook. Sinds ik bezig ben met ligfietsen heb ik ontdekt dat die online gemeenschap uit net zulke toetsenbord-ridders bestaat als hier het geval is. Stel ik een vraag over kettingen, gaan een stel van die lui onmiddellijk met elkaar bakkeleien over hun eigen ketting en dat die de beste is. Daarbij mijn vraag volkomen negerend.

Al die meningen interesseren me allang niet meer, tenzij er een goed verhaal achter zit. En dat is meestal niet het geval.

En zuur, ach, ik bedoelde het als ironisch geintje, al wordt dat bij mij snel sarcasme. Ik ben in ieder geval nergens boos om. Vermaak me op Facebook ook uitstekend 😃. Socioloog he, dan krijg je dat.

Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten