Beetje raar in deze discussie vind ik dat alle strats - hoeveel zullen het er wel niet zijn naast alle Fenders alleen al - over één kam worden geschoren. Ook bij de zogenoemde standaardstrats heb je al zoveel diversiteit; het gebruikte argument dat veel strats gemodificeerd zijn is hier van nul en generlei waarde.
“U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
Van Kooten & De Bie
Het ging - wat mij betreft - niet over de tussenstandjes, maar over de strat in het algemeen, in welke configuratie (SSS/HSS/HH), en los op welk standje je speelt, dan ook.
Daarvan zeg ik dat er geen ‘standaardstrat’ meer bestaat - los van alle mods - omdat er inmiddels al zoveel soorten strat worden aangeboden, dat je alleen nog kunt spreken van wat Pepe betitelt als een ‘uitstekend mod platform’.
Dat jij de tussenstandjes als Kwik, Kwek en Kwak vind klinken, soit...
Laatst gewijzigd door Fobo; 9 december 2022 om 22:09
“U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
Van Kooten & De Bie
Ik wil nog wel eens een gitaar met drie p90s
zoeen ofzo
https://reverendguitars.com/guitars/jetstream-390/
Mag dat wel?
Natuurlijk zijn er nuanceverschillen, maar of je nou een standaard Mex strat pakt of een American Vintage, ze hebben allemaal hetzelfde karakter. Een SSS strat klinkt altijd glazig, rond en vrij dun. Ik kan er niks mee, want het snijdt totaal niet door de mix. Ik snap de toepassing, maar ik kan het niet toepassen.
Van mij welsowieso wel geinig, reverend, het is weer eens wat anders.
Ik heb een gitaar met 3x P90, tussenstandjes zijn dan stratty maar dan vet.
Alleen zit die middelste P90 me in de weg.
Ik heb weleens gedacht om die er uit te halen en ook dat gat echt dicht te stoppen + refenish. Ik twijfel nog want het is een beetje zonde van de birdseye maple top van de betreffende gitaar.
Laatst gewijzigd door D3nnis; 10 december 2022 om 07:41
Kan je hem niet ver genoeg omlaag zetten dan?
Favorieten/bladwijzers