Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 85
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zover ik mij herinner is ecoline niet kleur echt, of hierin veel pigment zit weet ik niet.
    ieder geval niet dekkend, maar als ik de body zo zie kan hij beste een transparante kleur hebben.
    Fred Dons schreef er ooit dit over:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik heb juist vanwege het verkleuren verschillende (langjarige) testen gedaan met ecoline, inkt, clou, transtint en met de verschillende blanke lakken en wat me opvalt is dat ecoline nou net niet verkleurt terwijl inkt dit eigenlijk al heel snel doet.

qua kleurechtheid staat ecoline redelijk boven aan bij mij, transtint en clou werken ook prima, met de verschillende inkten heb ik wat wisselend succes mee gehad
    voor double stainen combineer ik meestal een solid airbrush paint van etac of schmincke met transtint (wanneer ik wat meer traditionelere kleur wil) of ecoline voor de wat meer schokkendere kleuren
    wegens een ernstig gebrek aan tijd heb ik verschillende lak projecten waarbij ik soms noodgedwongen jaren aan een gitaar werk en omdat ik altijd foto's maak van de gitaar direkt na het stainen kan ik dan goed vergelijken of er in de loop van de tijd een kleur verschil is opgetreden.
    Moderne celluloses verkleuren nog maar weinig (acryl eigenlijk meer dan cellulose) en 2k nagenoeg niet

deze is met ecoline gedaan (3 jaar geleden) en nog steeds even sprankelend van kleur

deze is met waterman inkt gedaan en deze kleur was de eerste maand nog een donker matteo blauw (tropisch blauw) en hij is nu donker grijs/blauw en dat verkleuren begon al na pakweg 6 weken

dit was de kleur net na het spuiten
    http://www.pixum.nl/album/image/id/440038/page/34

Senior Member

Standaard

Maar waar is waar enrique…. Ecoline klinkt toch echt veel minder dan clou beits. De kenner weet genoeg. Zeer resonantie beits dat clou.

Senior Member

Standaard

En als je dan ook nog eens geen toonhout gebruikt...... verloren wedstrijd

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Fred Dons schreef er ooit dit over:
    ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik het beter weet dan Fred, maar hij noemt wel wat belangrijks:

"wegens een ernstig gebrek aan tijd heb ik verschillende lak projecten waarbij ik soms noodgedwongen jaren aan een gitaar werk en omdat ik altijd foto's maak van de gitaar direkt na het stainen kan ik dan goed vergelijken of er in de loop van de tijd een kleur verschil is opgetreden."

daar gaat het om dat als je de kleur hebt aangebracht en lang wacht met afsluiten met een transparante lak UV zijn 'verwoestende' werk kan doen

https://www.royaltalens.com/nl/inspi...n-aquarelverf/

de betere olieverven hebben meer pigment dan de goedkope en zo is het met allerlei soorten verf.

maar ook dekkende lak verkleurd gezien wat ik ontdekt heb bij de oude Fernandes vertigo waar je duidelijk het verschil in kleur ziet van waar de body heeft blootgestaan aan UV en daar waar de slagplaat over de kleurlak zat.

Senior Member

Standaard

Onder een linkje naar het toch niet echt budgetmerk prs

https://i.imgur.com/l6MESrp.jpg

Die is wel afgelakt met een uv filter houdende blanke lak dus het kan wel. Vooral blauw en paars hebben er last van. Maar met “goedkope ecoline” heb ik die problemen nog niet gehad. Dus: duur is niet altijd beter.

Senior Member

Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

Ik ga beginnen met de hals. Die maak ik iets gelig of donkerder met ecoline of clou. En dan lakken met Acryl. De hals heeft geen porefiller nodig, die is superglad.

Het moet alleen wel even wachten, druk met optredens en repetities de komende weken, komend weekend zaterdag op Jazzfestival Delft en zondag in het Vroesenpark in Rotterdam.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 21 augustus 2022 om 07:44
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

Neck inmiddels in 5 laagjes Action acrylic clear varnish gloss. Logo (van Rothko & Frost) zit tussen laag 2 en 3. Heerlijk spul, die Action acryllak! Droogt prachtig glanzend op zonder een spoortje sinasappelhuid. Enkel met wat 1200 grit zachtjes schuren op wat ruwe plekjes en klaar is kees, hoeft niet of nauwelijks gepolijst te worden! Ga ik waarschijnlijk desondanks wel een beetje doen, maar niet te veel. Ik hou niet van die glanzende plastic-achtige halzen.

Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Ziet er keurig uit!

Senior Member

Standaard

Sorry maar dit kan nooit wat worden.... Chinees, Action, etc.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Neck inmiddels in 5 laagjes Action acrylic clear varnish gloss. Logo (van Rothko & Frost) zit tussen laag 2 en 3. Heerlijk spul, die Action acryllak! Droogt prachtig glanzend op zonder een spoortje sinasappelhuid. Enkel met wat 1200 grit zachtjes schuren op wat ruwe plekjes en klaar is kees, hoeft niet of nauwelijks gepolijst te worden! Ga ik waarschijnlijk desondanks wel een beetje doen, maar niet te veel. Ik hou niet van die glanzende plastic-achtige halzen.

Ziet er erg netjes uit. Nice !

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten