Oorspronkelijk geplaatst door
fred dons
ik heb juist vanwege het verkleuren verschillende (langjarige) testen gedaan met ecoline, inkt, clou, transtint en met de verschillende blanke lakken en wat me opvalt is dat ecoline nou net niet verkleurt terwijl inkt dit eigenlijk al heel snel doet.
qua kleurechtheid staat ecoline redelijk boven aan bij mij, transtint en clou werken ook prima, met de verschillende inkten heb ik wat wisselend succes mee gehad
voor double stainen combineer ik meestal een solid airbrush paint van etac of schmincke met transtint (wanneer ik wat meer traditionelere kleur wil) of ecoline voor de wat meer schokkendere kleuren
wegens een ernstig gebrek aan tijd heb ik verschillende lak projecten waarbij ik soms noodgedwongen jaren aan een gitaar werk en omdat ik altijd foto's maak van de gitaar direkt na het stainen kan ik dan goed vergelijken of er in de loop van de tijd een kleur verschil is opgetreden.
Moderne celluloses verkleuren nog maar weinig (acryl eigenlijk meer dan cellulose) en 2k nagenoeg niet
deze is met ecoline gedaan (3 jaar geleden) en nog steeds even sprankelend van kleur
deze is met waterman inkt gedaan en deze kleur was de eerste maand nog een donker matteo blauw (tropisch blauw) en hij is nu donker grijs/blauw en dat verkleuren begon al na pakweg 6 weken
dit was de kleur net na het spuiten
http://www.pixum.nl/album/image/id/440038/page/34
Favorieten/bladwijzers