Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50

Discussie: Aktieve elementen

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Apekop, misschien is dit het overwegen waard:
    Ik speel nu al een jaar of 5 met DG20 set van EMG (SSS) en mis niet de humbucker in de brugpositie. Mocht je iets meer nodig hebben kun je dat bijdraaien met de SPC knop die de midrange versterkt maar vooral ook het output signaal een boost geeft. Daarnaast is er nog de EXG die de treble én bass tonen versterkt. Deze functie gebruik ik zelden tot nooit maar leuk dat het er op zit.... Beide extra functie gebruik ik trouwens nooit tijdens repetities of optredens, eigenlijk hooguit thuis als ik wat wil proberen. De elementen klinken van zichzelf gewoon goed en doodstil! Eerder dacht ik dat die EMG's niks voor mij zouden zijn maar van mij hoeft er niets anders meer in mijn Strats.
    Die DG20 heb ik inderdaad overwogen. Lijken me ook goede pickups. Maar aangezien ik al drie andere SSS gitaren hebben, denk ik dat voor deze gitaar toch voor een HH ga.

Nog tips voor een goede set voor in een Squier strat? Moeten vooral niet wollig of dof klinken, een meer open geluid. Meer voor fusion/funk/prog/Jeff Beck Blow by Blow periode etc. geen metal. Zijn alle humbuckers overigens altijd stil (passieve en actieve), of zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik het stil wil?
    Laatst gewijzigd door apekop; 27 juli 2022 om 12:37
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten