Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Help me even met m'n begrip; Wat is het nut van deze conversie.

Waarom die vraag?
    1) Amps met buizen op de PCB hebben gemakkelijk last van warmteissues, zeker op de eindbuizen. Da's hier niet het geval want die buizen zitten stock al niet op de PCB (tenmiste, als ik even snel google).
    2) Amps met PCB's zouden moeilijker te sevicen zijn. Dat zou suggereren dat je zo'n ptp conversie pas doet als je amp stuk is.
    3) Klank. Maar de eerste die mij met dupliceerbare onderbouwing dan wat je hoort kan aantonen dat een PTP oplossing beter klinkt dan een PCB moet ik nog tegenkomen.
    4) Tweakeritis. Begrijpelijk maar wel een dure hobby.
    Ik kan jouw vraag niet beantwoorden. Ik heb de amp reeds naar PTP omgebouwd zo gekocht. Naar de beweegredenen van de vorige eigenaar kan ik slechts gissen. Wat 3. betreft: Indien je dezelfde componenten voor PCB en PTP zou gebruiken zal het idd hetzelfde klinken. Maar zou men een groot aantal andere/betere componenten willen toepassen dan standaard op de PCB zitten dan zal dit qua klank lijkt me wel verschil maken? En is het dan handiger dit op een eyelet te doen dan die steeds die printbaantjes op een PCB warm te stoken?
    Laatst gewijzigd door MarkS; 12 mei 2022 om 10:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten