Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De ene Chinees is de andere niet. De Chinezen die ik gebruik zijn in de categorie C.Giant Aldi gitaren, en dat worden echt niet de pareltjes van de toekomst.
    Dat zeiden we ook over Hondo en Samick Hans....

    Maar nagegeven, de merken die in China produceren én overduidelijk wel produktie en geen kwaliteitscontrole hebben uitbesteed weten daar prima spullen vandaan te halen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.609

    Standaard

    Oh, er zijn prima gitaren gemaakt in China, dat weet ik ook. Die heb ik zelf ook gehad en die worden geen tafel. Ik heb een Samick Greg Bennett staan die echt te gek is. Als tafel levert ie meer op, maar die is te fijn om te verzagen. Mijn Sigma komt ook uit China, een top gitaar. Maar ik weet ook heel goed rotzooi te herkennen. QTX, C.Giant, noem maar op, allemaal onbespeelbare eiersnijders.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dat zeiden we ook over Hondo en Samick Hans....

    Maar nagegeven, de merken die in China produceren én overduidelijk wel produktie en geen kwaliteitscontrole hebben uitbesteed weten daar prima spullen vandaan te halen.
    Oh je bedoelt zoals Thomann met de HB gitaren? Die komen inmiddels vrijwel allemaal uit Indonesië lijkt het.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Met een beetje kennis van zaken kan je van een c giant best een leuke gitaar maken. komt er wel op neer dat he een paar uur aan het levelen, crownen en octaafzuiver maken bent. En daar zit het hem nou net in de prijs. En niet in het toonhout of de magische magneten in de pickups.

    Helaas al te vaak gezien dat het bij squiers en epiphones in de lagere prijsregionen niet veel beter is al beweren “de kenners” die zo vaak voorbij komen meestal beter.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh je bedoelt zoals Thomann met de HB gitaren? Die komen inmiddels vrijwel allemaal uit Indonesië lijkt het.
    HB… hij durft het niet meer uit te spreken. Heeft Mirjana (ofzo) het toch weer voor elkaar.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.609

    Standaard

    En een nieuwe topkam in de meeste gevallen, omdat de originele zo zacht zijn dat de hoge e-snaar erin gesneden is, en nieuwe tuners, en zo kan ik nog wel wat verzinnen. Zonder een hoop werk en een vracht nieuwe onderdelen is er niet fatsoenlijk op te spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    En een nieuwe topkam in de meeste gevallen, omdat de originele zo zacht zijn dat de hoge e-snaar erin gesneden is, en nieuwe tuners, en zo kan ik nog wel wat verzinnen. Zonder een hoop werk en een vracht nieuwe onderdelen is er niet fatsoenlijk op te spelen.
    Die tuners waren prima voor iedereen die niet dat jaar op wereldtoernee gingen. Ik vrees voor 99,9% van dit forum dus. Kammetje was van dezelfde plastic zooi als het veelgeprezen squier en epiphone. Idem voor de pickups.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.609

    Standaard Gibsonfabricage 1967

    Ik heb er inmiddels een stuk of 20 voorbij zien komen, en het is zeker niet dezelfde kwaliteit als Squier of Epiphone. Zelfs houtsoorten en truss rods verschillen per gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Die tuners waren prima voor iedereen die niet dat jaar op wereldtoernee gingen. Ik vrees voor 99,9% van dit forum dus. Kammetje was van dezelfde plastic zooi als het veelgeprezen squier en epiphone. Idem voor de pickups.
    Ik handelde vroegâh in motorbanden. Veel lui dachten jets bijzonders nodig te hebben, zoals recente fabricatiedatums. En dan rijd je later op een circuit, met jouw verre van nieuwe motert, met winkeldochter banden uit het jaar kruik nog steeds vooraan.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.600

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik handelde vroegâh in motorbanden. Veel lui dachten jets bijzonders nodig te hebben, zoals recente fabricatiedatums. En dan rijd je later op een circuit, met jouw verre van nieuwe motert, met winkeldochter banden uit het jaar kruik nog steeds vooraan.
    Ik handelde vroegah in overjarige astronauten. Die knalden dan ook nog eens lekker. Zeker ná oud & nieuw.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top