Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 51
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Dan zullen ze ook wel niet al te blij zijn met een klompendragende buurman.
    Als ik ze in huis zou dragen niet nee. Ik hoor ook genoeg van hun kant hoor, maar vind het zelf niet prettig spelen als ik het gevoel heb dat ze me de hele tijd horen. Elektrisch speel ik ook of heel erg zacht of iets harder wanneer de buuv aan die kant er niet is.

Is wel een punt met die klompen, ik zoek al een poos naar een appartement maar die hebben vaak een betonnen opgang, niet handig als je op klompen loopt..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Ik heb hetzelfde Rinze.
    Vind het vervelend wanneer ik mijn buren hoor, dus probeer ik het zelf ook netjes te houden.
    Speel nauwelijks elektrisch eigenlijk, en if so; zachtjes en alleen overdag, meestal rond etenstijd (voor andere mensen).
    Verder alleen maar akoestisch.
    Moet bekennen; daarin veroorloof ik mezelf wel wat meer vrijheden; een nylonsnarige gitaar zou ik 's nachts nog best durven te spelen, maar wel ramen en deuren dicht.
    Ding bij mij is ook wel dat ik een heel erg zachte aanslag heb.
    Komt door die gehorigheid.
    Zit er zo ingebakken dat het allemaal niet teveel herrie moet maken dat het mijn natuur is geworden het heel subtiel te houden, raggen doet ik niet.
    Meest stille is inderdaad droog spelen op een elektrische gitaar.
    Mijn Hofner & Guild als fully hollows hebben wat dat betreft het ideale volume.

Senior Member

Standaard

Het verhaal gaat dat Wes Montgomery met zijn duim aansloeg, omdat zijn vrouw een plectrum teveel herrie vond maken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Zit er zo ingebakken dat het allemaal niet teveel herrie moet maken dat het mijn natuur is geworden het heel subtiel te houden, raggen doet ik niet.
    Gaat voor jou de lol er dan niet een beetje van af?
    “Goed kauwen, dat ’t gelijkmatig in je bloed komp”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Ik heb mijn eerste jaren hoofdzakelijk droog op een elektrische gitaar gespeel met als gevolg dat ik een behoorlijk harde aanslag heb.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het verhaal gaat dat Wes Montgomery met zijn duim aansloeg, omdat zijn vrouw een plectrum teveel herrie vond maken.
    Wie heeft er met zo'n duim überhaupt nog een plectrum nodig?

"Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Kans is groot dat die duim geëvolueerd/misvormd is door het spelen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Gaat voor jou de lol er dan niet een beetje van af?
    Nee hoor.
    Ik speel iedere dag.
    Al 30 jaar lol in.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik heb hetzelfde Rinze.
    Vind het vervelend wanneer ik mijn buren hoor, dus probeer ik het zelf ook netjes te houden.
    Speel nauwelijks elektrisch eigenlijk, en if so; zachtjes en alleen overdag, meestal rond etenstijd (voor andere mensen).
    Verder alleen maar akoestisch.
    Moet bekennen; daarin veroorloof ik mezelf wel wat meer vrijheden; een nylonsnarige gitaar zou ik 's nachts nog best durven te spelen, maar wel ramen en deuren dicht.
    Ding bij mij is ook wel dat ik een heel erg zachte aanslag heb.
    Komt door die gehorigheid.
    Mijn Hofner & Guild als fully hollows hebben wat dat betreft het ideale volume.
    Ik speel graag met flink dynamiek, mag ook graag flink in de snaren graven dus op akoestische gitaar maak je dan toch best veel herrie. Komt nog bij dat ik mijn Seagull staalsnarige niet meer kan bespelen zonder mijn rug te vernaggelen, heb het ding al een jaar of twee uitgeleend.

Als het klassiek spelen blijft dan zal ik vast gas ontwikkelen voor een leuke nylonsnaar. Op dit moment vind het zo prima. Elektrisch heb ik jarenlang thuis alleen onversterkt gespeeld. Zomers lekker buiten, boeit mij niet dat het geen herrie maakt. Herrie heb ik al wel genoeg gemaakt, mijn oren zijn overgevoelig tegenwoordig, alles wat harder is dan spraak niveau doet pijn. Merkwaardig want ik ben ook flink doof en heb stevige tinnitus. Maar ach, lig er verder niet wakker van.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Weer eens te laat zoals gebruikelijk... Ik heb nog een Crafter CT 125C/N . Is een semi-solidbody nylonsnaar met piezo's. Komt akoestisch natuurlijk niet zoveel herrie vanaf maar ieder nadeel heb ze voordeel. Versterkt klinkt ie heel aardig voor het geld op mijn Roland AC90. Lekker halsje voor als je van de elektrische gitaar af komt, niet zo'n boomstam als de meeste Spaanse gitaren.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten