Lekker man! Dan is het misschien verschillend per regio. De gigs dié wij hebben zijn buiten onze gebruikelijk regio.
Ben jaloers!![]()
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Spelen jullie voor jullie gebruikelijke vergoeding? Wij overwogen om onze gage wat aan te passen om de gehavende horeca wat te steunen.
Maar misschien is dat een rare gedachte..
Zelfde prijs inderdaad.
Ik zie eigenlijk ook best wat bands die hun gage omhoog hebben gegooid, dat is ook wel interessant.
Wat wij nu hebben staan is ongeveer voor de dubbele gage dan gebruikelijk.
Netjes. Tenzij je gage bijzonder laag was natuurlijk.
Dan doen wij blijkbaar toch iets fout!
Wij moeten sowieso even wachten want onze drummer is herstellende van een enkelbreuk.
Lekkere timing. :-)
Dat kun je eigenlijk niet zo zeggen, want is natuurlijk van heel veel factoren afhankelijk.
Er zijn horeca/organisatoren die er financieel beter voor staan dan ooit (sommige geluidsbedrijven ook trouwens).
Als je dat combineert met een publiek dat over het algemeen stevig inneemt, dan komt het goed, zeker als het feestjes zijn waar ook nog flink wat volk op af komt.
Als je in een bandje speelt waar mensen 2 speciaalbiertjes wegtutteren op een avond, in een kroeg die de hele coronatijd hebben zitten wachten wanneer er weer iemand binnenkomt...tja dan wordt het niks.
En eigenlijk komt dit verschil volgens mij gewoon weer simpel neer op de vraag of je 1000 akkoorden wilt spelen voor 3 man, of 3 akkoorden voor 1000 man.
Mijn bandje waar we rockcovers mee spelen, zeg maar tussen Black Crowes en system of a down, is ook niet echt lekker weg te zetten; een proces dat jaren geleden al is gestart.
Wij hebben niet echt een vaste prijs, omdat het van veel dingen afhankelijk is.
Klein akoestisch tot 50 man, versterkt obv inprik festivalset, 2 sets met de hele tyfuszooi aan licht, vuurwerk etc.
Laatst gewijzigd door D3nnis; 15 maart 2022 om 20:08
Favorieten/bladwijzers