Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43

Discussie: Multieffect advies

Standaard

Ik denk dat je zojuist het belangrijkste voordeel van een multi-effect hebt opgenoemd. Niet het aantal effecten of hun kwaliteit maar juist de programmeerbaarheid voor specifieke presets (of scenes binnenin een preset) om een geluid zo goed mogelijk na te kunnen maken.

Heel veel plezier met het apparaat en succes met je theatertour ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 maart 2022 om 21:57

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik denk dat je precies het belangrijkste voordeel van een multi-effect hebt opgenoemd. Niet het aantal effecten of hun kwaliteit maar juist de programmeerbaarheid voor specifieke presets (of scenes binnenin een preset) om een geluid zo goed mogelijk na te kunnen maken.

Heel veel plezier met het apparaat en succes met je theatertour ;-)
    Precies. En dank!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Headrush Pedalboard en de Headrush MX5 hebben beide een expressie pedaal en zijn te programmeren op de manier die jij wenst.
    Je zou dan zelfs nog gigs kunnen doen zonder versterker...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Headrush Pedalboard en de Headrush MX5 hebben beide een expressie pedaal en zijn te programmeren op de manier die jij wenst.
    Je zou dan zelfs nog gigs kunnen doen zonder versterker...
    Ongetwijfeld, maar zoals ik inmiddels al zo'n vijf keer schreef , ik wil(de) er niet teveel geld aan uitgeven en dat is me goed gelukt nu. Overigens, dat kan met de Zoom op zich ook wel. ik heb inmiddels plenty filmpjes gezien, zowel met amp als line out en dat komt wel goed. En het pedaal werkt in de wah-functie zoals ik wil. Maar ik wil niet afhankelijk zijn van een monitormix.
    Dit pedaal gaat na het tourtje weer naar de reservebank en misschien gebruik ik hem voor kleine klusjes, jams etc.
    Hij wordt vanmiddag bezorgd, dus dan ga ik zien en horen wat er precies mogelijk is.

Senior Member

Standaard

Heel veel speelplezier met jouw nieuwe pedaal/multi FX!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Heel veel speelplezier met jouw nieuwe pedaal/multi FX!!!
    Dank!!!

Senior Member

Standaard

Al een lekker avondje aan het stoeien geweest met de Zoom, manual wel uitgeprint (is waarschijnlijk ook alleen nog online), maar na een beetje trial and error eigenlijk probleemloos aan het programmeren geweest. Dat werkt voor mij vaak goed, vind je zelf eerst een beetje uit wat er kan en hoe en daarna lezen wat je nou eigenlijk gedaan hebt of nog had kunnen doen!
    Maar, het pedaal doet precies wat ik hoopte en eigenlijk nog veel meer. Ik vind de kwaliteit van de (vele!!) effecten van absoluut ruim tot zeer ruim voldoende, het programmeren gaat dus best simpel en de bediening tijdens het spelen is gewoon goed. De "stompbox-functie" binnen een patch is ook erg handig en daar ga ik zeker meer gebruik van maken dan ik had verwacht. De wah (een stuk of vier types, maar ik heb al een duidelijke favoriet) klinkt prima, behalve dat hij ingeschakeld wordt met een switch die niet onder het pedaal zit. Je schakelt hem in en dan moet je voet dus naar het pedaal. Ik red me daar wel mee!!
    Ik was ook best verrast door de kwaliteit van bijv. de TS-distortion (een "TubeScreamer" dus), die ik in een patch als booster heb geprogrammeerd. Ik heb hem vergeleken met een losse Tube Screamer en ik doe het er voor!! Geen losse booster nodig dus! ik ga misschien wel de verschillende geluiden ook programmeren met amp-simulaties zodat ik evt. ook line out kan spelen. Dat kan nooit kwaad.
    Ik ben er blij mee !!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 8 maart 2022 om 12:42

Senior Member

Standaard

Zoom heeft de beste en meest eenvoudige interface van alle fx processors die ik ken (en ongetwijfeld ook van degene die in niet persoonlijk ken). Zoom begrijpt interfaces. En de hoeveelheid effecten is ook nog eens enorm.
    Echt een Swiss army knive die G3n, voor een belachelijke prijs.

Veel plezier ermee.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Zoom heeft de beste en meest eenvoudige interface van alle fx processors die ik ken (en ongetwijfeld ook van degene die in niet persoonlijk ken). Zoom begrijpt interfaces. En de hoeveelheid effecten is ook nog eens enorm.
    Echt een Swiss army knive die G3n, voor een belachelijke prijs.

Veel plezier ermee.
    Ik geloof je graag. En deze werkt nog weer veel fijne dan het andere Zoom-pedaal. Die gebruik ik nu voor mijn akoestische gitaren. Elk hun eigen patch, zodat de levels mooi gelijk zijn, beetje compressie, galmpje en waar nodig wat eq.
    En wat die prijs betreft: ik heb 'm voor een m.i. hele nette prijs, in doos en je kunt niet zien dat hij gebruikt is.

Senior Member

Standaard

Dat is wel waar inderdaad! Ik heb een Zoom multi-pedaal (MS-70CDR), en ondanks de enorme hoeveelheid effecten en de mogelijkheid om 6 effecten achter elkaar te programmeren als een soort virtueel pedalboard, kan ik er zelfs op een podium normaal mee werken en ook ter plekke instellen. Ze weten hoe je een interface moet maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten