Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
Nou, dat is te zeggen... Ja en nee.
Zeg je Bluegrass en resonator, dan zeg je Dobro, of preciezer Squareneck Spidercone resonator.
Dat is echt een heel ander beest dan een, oneerbiedig gezegd, standaard gitaar met toevalig ook een resonator.

Ik speel ( en onderhoud) alweer zo'n 20+ jaar een Bluegrass Dobro, maar met biscuitbridges plus omgekeerde cones heb ik me nooit beziggehouden.
Ze lijken me, qua constructie, een stuk primitiever en dienovereenkomstig lastiger te "finetunen".

Kijk eens op de ResoHangout (set up & repair): https://www.resohangout.com/gotoforum/31

Leuker kan ik het nu even niet maken.
Leuk site ben ik vanavond wel weer even zoet mee. Dank U

Ik speel een beetje mandoline en gitaar, deze resonator heeft tot mijn verbazing een felle heldere toon.
Niet dat ik in de huidige situatie veel kans krijg om het ergens mee te vergelijken. Hopelijk kruipt iedereen weer snel van zijn zolderkamer, kan mij niet snel genoeg.
En tja, of het nu een echte resonator is, wie het weet mag zijn mening geven, ik ben er blij mee.

Wellicht zit het verschil erin dat ik geen slide wil spelen maar ook eens onversterkt een beetje hoorbaar ben tijdens het spelen met koper, riet, trommel, trekzak etc.

In het verleden wel eens een ganjo gehad, moah dat is nep als ik dat zeggen mag