Originele filters komen uit Gretsches van voor 1980 en die werden niet los verkocht dus bijna niet aan te komen.
Wat er daarna kwam is het allemaal niet, vandaar de firma TV Jones, die is jaren bezig geweest met R&D voor cracking the code, ik volgde dat indertijd want ik kocht oude dynasonics en filters (als ik ze tegenkwam op beurzen en Ebay)
Toen TVJones eindelijk met een pickup verscheen werd dat met gejuich op het Gretsch forum ontvangen en Fender gooide ze gelijk in de annieverary 6118 waar ze toen mee bezig waren want ook Fender kreeg het niet voor elkaar om goeie filters te maken.
Ik vind de TVjones heel fijn maar de originele nog fijner maar goed, is niet echt een optie.
IK denk dat afgezien van een Lollar of Duncan de rest gewoon een 13 in een dozijn paf type in een filter behuizing propt en als het je niet op de specifieke toon gaat maar enkel cosmetisch dan is alles wel prima denk ik.
Ik ken de Gretsch filters niet maar die zie ik hier voor een best goede prijs.
Dat verschil tussen bridge en neck is bij Fender vaak een wassen neus, enkel in naam.
Rond die tijd stopte de hele productie, iedereen ging in Azie produceren en de oude mannen van Baldwin vonden dat te veel gedoe tot eind '80 toen Fred Gretsch het merk weer terugkocht om het zelf in Azie te laten produceren.
Maarja, hoe dat dan gaat, nieuwe leveranciers met andere onderdelen en fabricatie... het kostte Fender ook 40 jaar voordat het ze weer lukte om de originele wide range te produceren door verandering van onderdelen.
Favorieten/bladwijzers