Ik vind zo een 3e pup op een SG wel mooi.
Droom de laatste tijd veel over SG's, terwijl ik er eigenlijk helemaal niets mee heb.![]()
Ik vind zo een 3e pup op een SG wel mooi.
Droom de laatste tijd veel over SG's, terwijl ik er eigenlijk helemaal niets mee heb.![]()
Ik ook wel. Vooral zo'n creme Epi. Maar dan heb ik het alleen over de looks. Praktisch gezien lijkt die middle PU me vooral in de weg zitten. Qua geluid lijkt een SG behoorlijk op een V. En ik heb al een V.
Vorig jaar nog 2 SG's geprobeerd, had ik ff GAS voor. Een creme wit Burny en een Gibson faded. Ik vond het tamelijk ielig aanvoelen, die body.
![]()
Laatst gewijzigd door MarkS; 3 november 2021 om 11:15
“U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
Van Kooten & De Bie
Ik kan überhaupt weinig met een SG al zitten daar ook variaties in.
Zo rond de eeuwwisseling was er eentje met 3 mini humbuckers en een Bigsby (Maestro zie ik), die moet ik nog eens proberen.
Anyhoe, vond het altijd een fijne tegenhanger in de band voor de andere gitarist om op te spelen.
Het is niet dat ik anti SG ben, maar 't is niets voor mezelf.
Ah kijk, dit is 'm...
![]()
Laatst gewijzigd door Tupelo; 3 november 2021 om 21:04
De 3e pu is geen bewuste keuze geweest. Sterker nog.. ik moest nooit zoveel hebben van triple bunkers. Maar bij de zoektocht naar een goedkope SG kopie die ook nog een beetje speelde kwam ik deze tegen. Ik viel er voor als een blok.
Ik heb hem vanavond over mijn live-gear geprobeerd. Helemaal niet slecht. De pu's vind ik wat vlak klinken. Ik overweeg in ieder geval een upgrade qua brug pickup. (95% van de tijd gebruik in de brugpickup).
Misschien ook nog de potmeters. Maar ook die gebruik ik eigenlijk altijd 100% open dus misschien is dat niet nodig.
De middenpickup zit mij qua spelen totaal niet in de weg. Ik merk zijn aanwezig totaal niet.
Kortom, een heerlijk bij-gitaartje!
Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 3 november 2021 om 23:05
Ik vind het er altijd wel lekker over de top uitzien, zowel bij een LP als bij een SG. Heb wel eens van mensen gehoord dat die middelste in de weg zit bij het spelen en/of dat ze het standje met beide humbuckers missen mara dat is beide persoonlijk lijkt me.
Ik vind het en niet mooi en ik zou er ook nooit gebruik van maken denk ik. Bij twee humbuckers staat mijn sg al 98% van de tijd enkel op de brughumbucker. Dat is ook de reden waarom ik bij mijn zelfbouw sg er maar 1 pickup in gezet heb, spaarde weer wat kosten uit.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Favorieten/bladwijzers