De duurste is natuurlijk de beste.
De duurste is natuurlijk de beste.
Is ook zo, auteursrecht enzo. Maar voor muzikanten geldt dat niet.
En "hand built in the USA" hoor je er ook wel vanaf.
Ik ben recent ook over naar een voeding met geïsoleerde outputs, dat scheelt toch echt een hoop ruis tegenover m'n ouwe trouwe onespot met daisy chain ja. Nou kan ik er live nog niet eens zo van wakker liggen, maar in de studio...
Ik hoorde al (minder) ruis verschil met een harley benton (die kleine iso met 5 outputs) en een carl martin v2. Dusja, een goede voeding is belangrijk. Of je het er voor over hebt is een tweede. Verschil maakt het wel degelijk.
"een goede voeding zoals" was de stelling. Volledig eens. De sentimenten erna zijn niet erg relevant. Persoonlijke ervaring nu met de HB ISO10: perfect stil. En wij hebben in onze oefenruimte nogal veel bijgeluiden op het stroomnet doordat er zware machines op dezelfde kast staan.
En zoals ik al zei, de Benton vervangt op mijn grote board een Voodoolab die uitgangen tekort kwam. Eén daisy chain En er zaten meteen storende bijgeluiden in, vooral bij gebruik van de tuner.
Nee joh, schoenen moeten je passen. Andersom juist. "Beter dan" wordt geïntroduceerd en daarna nog wat relativerende dooddoeners over prijs en land van herkomst.
Punt is dat een goede voeding je een bak bijgeluiden scheelt. En de Harley Bentons zijn wel concurrerend geprijsd maar niet belachelijk laag geprijsd.
Op Thomann staat bij één van de modellen, ik dacht de 10, nog een review van iemand die 'm heeft opengeschroefd. Die was best tevreden met hoe dat er technisch gezien uit zag. Niemand zei iets over dat USA' beter' zou zijn dan MIC maar afijn, een pagina reacties verder...
Ik heb een nieuw bordje! Klaar voor alle toffe projecten die ik ga doen!! In- en output buffers in de interface rechtsboven, en de stroom is gezekerd via een speciaal kastje onder het bord. Ook te gebruiken als DI bord wegen de HX Stomp! Érg blij mee. Bord zelf is een Temple Duo 24.
Trouwens niet zelf in elkaar gezet! Is gedaan door Nicky v/d Ven. Gitaar tech bij onder andere Voltage en The Analogues. Interface is door Sidney Katz.
![]()
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Favorieten/bladwijzers