Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 86

Standaard

Chappers riep dat het een van de redenen was om een deel van zijn gitaar produktie te verplaatsen
    En uuh indonesie is natuurlijk best wel groot

Senior Member

Standaard

Die Tsjapman roept wel meer volgens mij
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Iedereen die klaagt over een dun geluid of 'plinke plinke' sound en feel op een Jag of Jazz zou zich echt eens moeten verdiepen in hals hoek en het shimmen van de nekpocket.

Mooi ook dat één opmerking over 'duurdere gitaren zijn beter' meteen weer 30 posts vol narigheid op moet wekken. Als je een import model gitaar met bewust lage kwaliteit bouwmaterialen net zo goed vind als een serieus instrument gemaakt met goede onderdelen en geënt op een professional, dan is dat okee hoor, maar dan moet je je eigenlijk niet mengen in de discussie, want dan heb je er waarschijnlijk niet zoveel verstand van.
    Uitzonderingen daargelaten. Een 'goedkope' gitaar kan per ongeluk heel erg goed uitpakken, natuurlijk.

Dat je van een Squier Jag een heel tof ding kan maken staat buiten kijf, maar voor mij zal een instrument met de hand gebouwd/geassembleerd en goed afgesteld het meestal winnen.
    Dankjewel voor deze post. Gewoon duidelijk, al die poespas altijd hier over die goedkope gitaartjes die zo fantastisch zijn. Alle gitaren zijn tegenwoordig 'prima bespeelbaar'... en als het je daar om gaat, neem die squier. Je kan voor ieder budget gewoon een prima gitaar krijgen. Echter, het verschil is er, maar sommigen willen dat gewoon niet erkennen. Waarschijnlijk omdat men zichzelf dusdanig geïdentificeerd heeft met de mening dat het een soort persoonlijke aanval wordt. (Jup, doet gewoon een referentie naar dat boek, the power of now). Zo, prima rant voor de zaterdag.

Trouwens, via deze weg; lekker bezig met die podcast Luke-wannabe, ik luister met plezier!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Klopt dat?
    Voor drogen heb je vooral een droog klimaat met wind nodig,
    ik ben geen Indonesie kenner maar wat bij me opkomt is heet & vochtig en geen wind.
    En het halve jaar is regenseizoen, dat lijkt me ook niet heel bevordelijk?
    Inderdaad weer gitaarnetwishdom dit. In nigeria is het ook heet, arbeid kost daar geen drol en er is genoeg lokaal hout maar ze bouwen daar geen gitaren… hoe zou dat komen?

Senior Member

Standaard

Omdat Afrikanen lui zijn?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Die Tsjapman roept wel meer volgens mij
    hij liet het ook zien in deze

Was volgens mijn zo'n chapperts gaat op avontuur in indonesieland of zo
    Handtekening wijzigen

Standaard

In Indonesië zit de Cort Fabriek. Die bouwen tussen de 1 en 1.1 miljoen gitaren per jaar (!).
    Dat zijn geen spotgoedkope gitaren, want daarbij denk ik aan pakweg €300, maar aan gitaren uit het segment €600/€700 per stuk.

Ik heb zowel van Cort, als van andere ‘fabrikanten’ (uit die fabriek) de nodige gitaren staan waaraan qua afwerking en elektronica heul weinig af te dingen valt.
    Ik denk dat iedereen zijn eigen keuzes maakt op het gebied van eisen, dingen die ie prettig vindt en mogelijkheden van budget/of wat ie budgettair acceptabel vindt.

Feit is, dat de Chappers persoon in mijn ogen een karikatuur is. En dat de chapters gitaren tegenwoordig kwalitatief erg goed zijn. Bovendien bieden ze vaak schakelmogelijkheden die de ware goden en grote namen helemaal hebben laten liggen. Alleen al dàt maakt Chap voor mij a good chap.

Maar volgens mij was de vraagstelling van TS een andere?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Standaard

Sammick komt daar toch ook vandaan ?
    Heb nog een greg bennet uit indonesie
    Absoluut geen slechte plank

Nog even terzijde

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri92 Bekijk bericht
    Dankjewel voor deze post. Gewoon duidelijk, al die poespas altijd hier over die goedkope gitaartjes die zo fantastisch zijn. Alle gitaren zijn tegenwoordig 'prima bespeelbaar'... en als het je daar om gaat, neem die squier. Je kan voor ieder budget gewoon een prima gitaar krijgen. Echter, het verschil is er, maar sommigen willen dat gewoon niet erkennen. Waarschijnlijk omdat men zichzelf dusdanig geïdentificeerd heeft met de mening dat het een soort persoonlijke aanval wordt. (Jup, doet gewoon een referentie naar dat boek, the power of now). Zo, prima rant voor de zaterdag.

Trouwens, via deze weg; lekker bezig met die podcast Luke-wannabe, ik luister met plezier!
    Inderdaad! Goedkopere gitaren zijn echt top tegenwoordig. Ik heb er zelf ook veel gehad, maar op een gegeven moment ga je, als je je erin verdiept wel verschil zien en horen en voelen.

Thanks voor de lof betreft de podcast!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Bij Fender: De mannen van CS krijgen 1st keus bij hout en als necken en bodies verzaagd zijn gaat men matchen op resonantie dmv het kloppen met hamertjes. Niet spannend, geen geheim, geen markering, dat is gewoon hoe men werkt.
    Hoe werkt dat dan? Luisteren ze naar een hoge en lage toon en dat matchen ze dan (bijv. hals die wat hoog klinkt bij een body die wat laag klinkt en vice versa, of juist combi's hoog/hoog laag/laag ofzo).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten