Bedankt Little Jay. Door hem even te 'resetten' heb ik de hals kunnen krijgen zoals ik hem wil!

Ben nu een tijd bezig geweest om de gitaar goed geintoneerd te krijgen. In eerste instantie gebruikte ik daar zo'n digitale stemmer voor die ik op de kop kan klemmen. Die gitaar was vals en bleef vals. Ik heb nooit een gitaar geintoneerd, dus ik begon aan mijzelf te twijfelen. Maar de instructies zijn vrij duidelijk, Toen heb ik hem maar op mijn laptop aangesloten met Bias FX erop, in de hoop dat die wat zuiverder zou stemmen. En dat bleek inderdaad ook gelukkig.

Maar! Ik ben nog lang niet blij... Er vallen mij een aantal dingen op:

- Flageolet altijd +/- 2 cent hoger. Is dat normaal?
- Hoge e altijd buzz, ook bij hoge actie. Zou dit door de brug/zadels kunnen komen?
- Brug is 'verschoven'. Deze vind ik eng. De brug zat eerst een paar mm van de slagplaat af, hij zit er nu strak tegenaan.

Hoewel de octaaf zuiver is, is hij dat niet over de gehele hals:

Met open akkoorden klinkt hij als een valse kraai. En helemaal met die rammelende hoge e erbij.

Iemand enig idee wat de oorzaken hier kunnen zijn? Ik ben nu een beetje bang dat ik weet ik hoeveel tijd en geld in een stuk brandhout heb gestoken.