Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 824 van 867 EersteEerste ... 324724774814822823824825826834 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.231 t/m 8.240 van 8664
    Senior Member

Standaard

Nou, niks meer aan toe te voegen Riky ! haha.
    Signaal schoner houden, minder tapdansen inderdaad, en ja vaak kan je ook gewoon "stompbox mode" aan hebben waardoor het slechts een extra switch is en je nog steeds ieder pedaal apart aan/uit kan zetten.

Zelf heb ik een simpele loop switcher van gigrig (quartermaster), enige logica die daar in zit is flipflop, waarmee ik switch tussen delays met 1 druk op de knop omdat ik nooit beide delays aan heb. Kortom, er is veel mogelijk in switcherland :-)

*Of je het nodig hebt om je signaal schoner te houden hangt helemaal af van de combinatie van pedalen en power supply. Met 3 pedalen en een prima voeding is het totaal overkill (Edit: nouja.. dat hangt er ook maar weer vanaf, misschien ziet er een non true bypass pedaal bij die je signaal sloopt als ie "uit" staat...). Maar gezien je best een verzameling hebt kan het een mooie toevoeging zijn!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Mooie is als je een switcher ook in pedal mode kan gebruiken. Dus binnen een preset vervolgens individuele effecten kun aan/uit schakelen. Zodat je daar geen aparte preset voor hoeft aan te maken.
    Ja inderdaad, zo gebruik ik mijn rack ook. Een aantal presets, maar ook een rij knoppen om altijd oa een delay aan of uit te kunnen zetten.
    Met preset-only voelt hst bij mij altijd alsof ik te weinig controle heb. Vooral als dingen anders lopen dan eigenlijk het plan was vwb setlijst en zo.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 14 maart 2021 om 11:08

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Mooie is als je een switcher ook in pedal mode kan gebruiken. Dus binnen een preset vervolgens individuele effecten kun aan/uit schakelen. Zodat je daar geen aparte preset voor hoeft aan te maken.
    Heeft GigRig niet een dergelijk systeem? Dacht dat je daarmee zelfs ook kan bepalen in een preset in welke volgorde je de effecten wilt hebben en niet meer afhankelijk bent van welke in/output op de switcher. Dus bijv. chorus voor of na een drive of zo. Maar dat kost wel wat...

Op zich, als je niet al te veel effecten hebt, dan is een pedaal zelf uitzetten binnen een preset ook goed te doen. Ik doe het zelf ook wel 's zo. Maar heb je een drie rijen dik aan effecten op je bordje, dan wordt dat wel lastig ja.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Heeft GigRig niet een dergelijk systeem? Dacht dat je daarmee zelfs ook kan bepalen in een preset in welke volgorde je de effecten wilt hebben en niet meer afhankelijk bent van welke in/output op de switcher. Dus bijv. chorus voor of na een drive of zo. Maar dat kost wel wat...

Op zich, als je niet al te veel effecten hebt, dan is een pedaal zelf uitzetten binnen een preset ook goed te doen. Ik doe het zelf ook wel 's zo. Maar heb je een drie rijen dik aan effecten op je bordje, dan wordt dat wel lastig ja.
    Gigrig (G3) en de nieuwste RJM uit m'n hoofd kunnen dat ja! Om GAS van te krijgen, van het geld kun je ook een leuke gitaar kopen ja.. ^^

Standaard

Het grote voordeel van de Gigrig is dat je de volgorde van pedalen kan instellen. Met mijn switcher moet je fysiek stekkeren. Maar eenmaal goed je pedalen in het snotje en de volgorde bepaalt kom je er toch niet meer aan.
    Bij mij dan.
    Gigrig is wel heel tof. Kijk maar eens naar ThatPedalShow op Youtube.

Senior Member

Standaard

Nou, hieristiedan.
    De DV Mark Mini Dist is vervangen door de KHDK No1.
    De MIAudio SuperCrunchbox heeft nieuwe knopjes gekregen en de Expressionfactory heeft een traanplaatplaat gekregen.
    Ik heb een andere Expressionfactory waarvan het voetpedaal (Hoe noem je zo ding?) in drie stukken lag. Die heb ik gelijmd en versterkt met zo’n stuk traanplaat. Dat vond ik best cool staan dus heb ik het ook bij deze gedaan.

Oud:

De Direct Drive was ooit al een keer vervangen door de SuperCrunchbox. Maar daar heb ik geen foto van.

Nieuw:

Ter herinnering voor de mensen die het niet (meer) weten een oude foto van mijn twee-laagse flightcase. Nog steeds erg blij mee. Lekker compact voor on the road.

Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 18 maart 2021 om 07:17
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Lekkere plank hoor! Nice dat rode tapijt(?) ook!

Senior Member

Standaard

Restmateriaal. Vond ik wel leuk.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Mooie plank Jan, is die KHDK een Kirk Hammet pedaal, of zit ik er nu ver naast?

Senior Member

Standaard

Ja ik zit er ver naast, het is het merk LOL - foutje bedankt!!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten