Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 121

Threaded View

Senior Member

Standaard

Laat ik mijn kleine betoogje even met 2 voorbeelden starten.
    Net als jullie voer ik deze discussie ook wel eens namelijk: met bandleden, geluidsmannen, organisatoren en publiek soms.
    Hoe het niet moet (maar wel leuk is voor jezelf miss?):

Hoe het wel moet:
    ik refereer naar de drummert vooral, 1 mic voor de zang en de drum, chapeau(onze drummer en exdrummers speelden altijd te luid, want ''zo speelden ze gewoon'' nou dan kregen ze wel even met mijn commentaar te maken haha)

natuurlijk is het wel fijn als de drummer wat energie aan je set toevoegt maar jullie weten net als ik dat iedereen boven de drummer uit moet/wil komen en dat kan dan soms erg hard zijn.

Waar je als gitarist natuurlijk verder nog (dan wel niet onwetend.) tegenaan loopt is headroom.
    Als je een versterker met minder headroom hebt, dan trap je een overdrive erbij en dan krijg je niet zoveel volume erbij maar wel je gain, dat is wel chill want dan overstem je niet meteen de rest.

MAAR kom jij met je fender achtige versterker aan waarvan de volume knop sowieso al een lastige is om in te stellen:
    - bij volume op 1 hoor je niks, bij 1.2 is het al te hard en 1.1 kan net.
    - trap je je distortion erbij ben je veel te hard opeens.. misschien gebeurt dit niet altijd omdat je inmiddels vaardig bent met de volumeknop en je pedaaltje, maar de meeste hebben meer dan 1 drive en ja zie alle knoppen op je amp en pedalen maar precies zo te krijgen dat je bij elk nummer niet te hard of te zacht gaat...

Daarom heb ik nu een versterker met mastervolume EN een volume knop(pedaal kan ook) tussen de pre en poweramp Zo kan je met die volume knop een beetje het plafond aan volume van je pedalen temmen en met je mastervolume ook de boel inperken.
    Laatst gewijzigd door rozh; 20 januari 2021 om 16:48
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten