Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 62 van 101 EersteEerste ... 1252606162636472 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 1004
    Senior Member

Standaard

En zeker geen headbangers versie met emg’s, invader pickups of floyd roses en matzwarte finish. The horror.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Yay, maar dan wel met block inlay, niet die akelige dots, goudkleurig geanodiseerde alu slagplaat, en binding!
    En dan aan mij verpatsen voor veel te weinig geld
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Neeeeeeeeeeeee geen blocks en geen binding ofzo. Een explorer is een soort coole telecaster. Bssic. Geen malle gibsonfratsen die niets toevoegen. Mooie 2 piece white limba blank en een witte slagplaat en klaar....
    En zeker geen headbangers versie met emg’s, invader pickups of floyd roses en matzwarte finish. The horror.
    Ik heb weer een can of worms losgetrokken. Zelf bouwen, mannuh ! Ik zoek een beetje naar een model van een gitaar die je niet zo vaak tegenkomt. Misschien wel zo’n Danelectro basje als die van Rinus Gerritsen van de Earring. Of die Bo Diddley Gretsch. Of een Billy Bo.

Eerst deze maar es afmaken.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 5 januari 2021 om 21:46

Senior Member

Standaard

Neeeeeeeeeeeee geen blocks en geen binding ofzo. Een explorer is een soort coole telecaster. Bssic. Geen malle gibsonfratsen die niets toevoegen. Mooie 2 piece white limba blank en een witte slagplaat en klaar....
    Ok, vooruit......maar dan ook geen positiestippen

Senior Member

Standaard

Onbekende klassiekers? Rickenbacker 481, of een Guild S-60.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Onbekende klassiekers? Rickenbacker 481, of een Guild S-60.
    Een 12 string elektrische, die heb ik nog niet. En dan een Rickenbacker lookalike !

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Een 12 string elektrische, die heb ik nog niet. En dan een Rickenbacker lookalike !
    Dat wordt dan zelf een staartstuk maken, vrees ik...
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Kwenie... ik zou deze toch wel heel graag bezitten..

https://www.gibson.com/Guitar/CUST9M...rd-Gloss/Ebony

Senior Member

Standaard

Meer lowbudget is altijd mogelijk, beste besparing is tweedehands hardware. Brug, elementen, tuners, etc 2e hands. Mijn SG heb ik voor 230 euro gebouwd, en de babybird zelfs nog minder.

Explorers zijn gave gitaartjes. Als je een model wil bouwen wat je niet vaak ziet, moet je misschien gaan voor de reversed explorer of V hahaha......
    Of gewoon lekker een eigen modelletje ontwerpen.

Erg is dat he... de ene gitaar nog niet klaar of al weer plannen aan het maken voor de volgende. Ik heb geloof ik ook nog een boekwerk aan plannen, maar om die allemaal te gaan bouwen...... Eerst volgende op mijn planning is momenteel een backup voor mijn Rhoads.
    Een rhoads model, mahonie body en hals, naturel finish, ebben toest, houten inleg en binding, floyd, 1 pickup... ofzoiets....
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Meer lowbudget is altijd mogelijk, beste besparing is tweedehands hardware. Brug, elementen, tuners, etc 2e hands. Mijn SG heb ik voor 230 euro gebouwd, en de babybird zelfs nog minder.
    Dat is een heel netjes budget, moet ik eens in duiken, die tweedehands markt.
    Ik vind een beetje knutselen wel leuk, maar als je alles nieuw telt, en er daarbij rekening mee houd dat de kans op een kutgitaar 50% is (gebaseerd op mijn in het verleden behaalde resultaten), dan vind ik het al snel de moeite niet meer, ten opzichte van wat ik voor dat geld vantevoren kan testen en kopen.
    Behalve als je bouwt wat je niet kunt kopen, natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat is een heel netjes budget, moet ik eens in duiken, die tweedehands markt.
    Ik vind een beetje knutselen wel leuk, maar als je alles nieuw telt, en er daarbij rekening mee houd dat de kans op een kutgitaar 50% is (gebaseerd op mijn in het verleden behaalde resultaten), dan vind ik het al snel de moeite niet meer, ten opzichte van wat ik voor dat geld vantevoren kan testen en kopen.
    Behalve als je bouwt wat je niet kunt kopen, natuurlijk.
    Ik heb dezelfde reden. Opzich vertrouw ik mezelf wel op een acceptabel goed resultaat. Maar toch, als ik al mijn ideeen wil bouwen en 500-600 euro materiaal moet afrekenen per bouw, dan gaat dat niet lang duren voordat er rode cijfers ontstaan. Aangezien een zelfbouw 2e hands niets opbrengt.

Ik heb ooit via marktplaats voor 30 euro een stapel mahonie traptreden gekocht. Daar pak ik nog steeds van en het scheelt al 100 euro bodyhout en 35 euro halshout per bouw. Dan de hardware 2e hands scheelt ook nog eens de helft. Laatst een floyd rose gekocht voor 120 euro ipv 300 euro voor een nieuwe.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten