De achterkant van de hals. Toch maar geen stukje ingelijmd: gewoon raspen en zo. Er verdwijnt zo iets hout onder de gelijmde neck, maar de lijmverbinding is volgens mij stevig genoeg.
![]()
De achterkant van de hals. Toch maar geen stukje ingelijmd: gewoon raspen en zo. Er verdwijnt zo iets hout onder de gelijmde neck, maar de lijmverbinding is volgens mij stevig genoeg.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 20 december 2020 om 18:21
Ondertussen op Facebook:
(Kwam voorbij in de D.I.Y. Guitar Builder groep.... ;-)
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Ja, die fase begin ik ook te naderen.![]()
Ziet eruit als een stofvrije ruimte!![]()
Gezocht: Ibanez DE7
Ja, dat wordt bij mij ook nog wel een dingetje. Ik moet eerst een manier vinden om de gitaar op te hangen, en dan denk ik dat ik met afdekplastic een provisorische spuitcabine op mijn zolder maak. Raam open en een spuitmasker op. Iedere spuitlaag duurt maar een paar minuten, weet ik intussen uit ervaring, dus dat moet kunnen. Ik ga nitrocelluloselak spuiten, en dat is wel giftige rotzooi. Maar op mijn zolder gebeurt verder niks, dus dat wordt steeds een laag spuiten en wegwezen.
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 21 december 2020 om 18:03
De overgang van hals naar body. Die is moeilijk ... we zijn er nog niet helemaal. Het lastige is om niet te veel hout weg te halen. Maar: we komen er wel !
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 21 december 2020 om 22:48
Ik zou adviseren om de lijn op de body af te tekenen die je wil hebben. Vanaf daar kun je dan met een beitel de grove vorm erin brengen en dit voorkomt dat je te ver gaat.
Ik denk ook dat je je halsprofiel iets verder door moet laten lopen nog naar de hiel. Je ziet nu dat hij vanaf 10cm van de hiel al op gaat lopen richting de hiel.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
snap ik zeker. Mijn eerste hals had ik dit ook, die had ik al in de olie staan en al en daarna toch nog een keer aan het schaven gegaan en opnieuw afgewerkt. Dus vandaar mijn advies. Goed uittekenen hoe je hem wil, juiste richtlijnen zetten en telkens tussendoor testen. Ook dat heb ik gaande weg geleerd. Als je voor jezelf bouwt, moet je hem schaven hoe hij lekker in de hand ligt. Mijn SG heeft een beetje asymetrisch profiel, onderkant net iets verder weggehaald.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Jullie hebben gelijk. Ik ga de hals van mijn Epiphone Les Paul gebruiken als referentie. Dus het profiel van de hals gaat wat verder naar de hiel doorlopen. De hals voelt trouwens al best lekker en best stevig aan. De dikte op de eerste fret is nu 22 mm, bovenaan 23,5 mm.
Favorieten/bladwijzers